Sökning: "Children’s rights policy"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Children’s rights policy.

  1. 1. A labour-free childhood? African perspectives on international child rights policies.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Dorotea Reuterswärd; [2024-01-16]
    Nyckelord :childhood; child labour; child rights; policy; literature review; ideal type; postcolonialism; Africa;

    Sammanfattning : This paper notes that one prominent trait of Western thinking about children is that childhood should be protected and care-free. For example, if children are engaged in work, their childhood is seen as 'lost'. LÄS MER

  2. 2. A labour-free childhood? African perspectives on international child rights policies.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Dorotea Reuterswärd; [2023-11-22]
    Nyckelord :childhood; child labour; child rights; policy; literature review; ideal type; postcolonialism; Africa;

    Sammanfattning : This paper notes that one prominent trait of Western thinking about children is that childhood should be protected and care-free. For example, if children are engaged in work, their childhood is seen as 'lost'. LÄS MER

  3. 3. Barnens spårvagnshållplats : en fallstudie om barns perspektiv vid spårvagnshållplatsen Lund C

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emmy Ahlfridh; Emma Skogman; [2023]
    Nyckelord :spårvagnshållplats; barns perspektiv; hållbar transportplanering; universell utformning; pathways to participation; jämlikhet; Lund C; Clemenstorget;

    Sammanfattning : The concept of sustainable development has been widely spread and practiced within traffic planning. However, the subject area has long been technically oriented, but now social sustainability aspects are getting more attention and importance within the field of transport planning. LÄS MER

  4. 4. Pedagogers policy enactment av läroplanen och barnkonventionen : - utifrån barns delaktighet och inflytande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Clara Söderblom; Maria Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Child perspective; Children’s perspective; Convention on the rights of the child; Curriculum; Influence; Policy enactment; Barnkonventionen; Barnperspektiv; Barns perspektiv; Inflytande; Läroplanen; Policy enactment;

    Sammanfattning : Pedagogers förhållningssätt och barnsyn kan ge olika kvalitéer på utbildningen i förskolan. Detta kan leda till risker som går mot ökad segregation och ett socialt ojämlikt samhälle. LÄS MER

  5. 5. Rights of The Child in The Right to The City : Exploring participatory practices of child engagement and the construction of their Sense of Place in Kibera, Kenya

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Lovisa Stenhammar; Disa Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Sense of Place; Right to The City; Children s Participation; Critical Development and Children s Rights in Kenya; Platskänsla; rätt till staden; barns deltagande; kritisk utveckling och barns rättigheter i Kenya;

    Sammanfattning : In this minor field study, we have employed a qualitative methodology to examine the role of  the non-governmental organisation Wale Wale in the operationalisation of supranational mandates to improve the rights and experiences of children in Kenya through participatory activities. In doing so, this study is able to combine the literature on Sense of Place and The Right to The City with Critical Development in novel ways. LÄS MER