Sökning: "Corporate group"

Visar resultat 1 - 5 av 511 uppsatser innehållade orden Corporate group.

  1. 1. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Widenström Findell; Silja Jóhannsdóttir; [2024]
    Nyckelord :Vitt snus; genus; reklam; konstruktion;

    Sammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER

  2. 2. Corporate Commitments and Human Capabilities : A Thematic Analysis of Corporate Social Responsibility in the Tanzanian Sisal Industry using Nussbaum's Capabilities Approach.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Lukas Nylander; [2024]
    Nyckelord :CSR; Sisal; Capabilities; Sustainability;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is an increasingly important aspect of a company’s image and has provided profitability by appealing to consumers. The Tanzanian sisal value chain provides an interesting case where newly established companies have the ability to incorporate CSR in their everyday work and create a sustainable environment where social and environmental aspects of responsibility are undertaken. LÄS MER

  3. 3. Board Diversity's effect on Stock Volatility An empirical study on the Swedish market

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Simon Risberg; Sanna Tegenfeldt; [2023-09-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years, group diversity has become a prevalent topic of discussion with regard to benefits and drawbacks. This thesis examines the impact of board diversity on stock volatility using data on board directors in Swedish companies over a ten-year period. LÄS MER

  4. 4. Omställningen till CSRD för företag : En bedömning över nuvarande hållbarhetsredovisningars innehåll

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Manuela Lopanska; Julia Thorén; [2023]
    Nyckelord :Harmonization; Directive 2014 95; EFRAG; Transition; CSRD; Harmonisering; Direktiv 2014 95; EFRAG; Omställning; CSRD;

    Sammanfattning : Ett aktuellt ämne i dagens samhälle är hållbarhet. Arbetet med hållbarhet har fått stor betydelse för företag. För att visa omvärlden hur företaget arbetar med hållbarhet upprättas hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  5. 5. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Janika Förnges; Britta Sieling; [2023]
    Nyckelord :transformation process towards sustainable development; sustainable development in the fashion industry; green trust on the consumer side; strategic CSR; organizational change;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER