Sökning: "Correlational method"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Correlational method.
1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina. Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER
2. Calibration of the Measurement System for Methane Pyrolysis in Rocket Nozzle Cooling Channels
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Methane-based rocket propellant is gaining traction as a green technology with advantages in sustainability, cost-effectiveness, and performance. However, under high temperatures found in rocket nozzle cooling channels, methane can undergo thermal decomposition known as methane pyrolysis, resulting in the generation of hydrogen and solid carbon. LÄS MER
3. Fysisk aktivitet och upplevd stress hos kvinnor 3-6 månader efter vaginal förlossning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/FysioterapiSammanfattning : Bakgrund: Graviditet och förlossning innebär en fysisk och mental påfrestning. Efter förlossning kan det vara svårt att återgå till den nivå av fysisk aktivitet som innan en graviditet. Med fluktuerande hormoner visar att vissa kvinnor kan vara mer utsatt för upplevd stress och ångest vilket kan leda till depression. LÄS MER
4. Skattningen och sambanden mellan psykosocial arbetsmiljö och välbefinnande hos primärvårdssköterskor : En kvantitativ tvärsnittsstudie med deskriptiv och korrelativ design
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Statistik visar att 8% av alla legitimerade sjuksköterskor inte arbetar inom hälso- och sjukvården. Anledningen till det är bland annat hög arbetsbelastning och arbetsrelaterad stress. LÄS MER
5. Impact of Artificial Intelligence on Customer Experience : A mixed-methods approach to study the impact of Artificial Intelligence on Customer Experience with Voice of Customer as the mediator
Magister-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Abstract Background: In the contemporary world, the emergence of artificial intelligence has brought about a revolutionary change in customer experiences. Businesses, in analyzing numerous data observations, are aiming to improve customer journeys, from the point of purchase until after the product is used, by making the entire process convenient, satisfactory, and efficient. LÄS MER