Sökning: "Critical literacy"
Visar resultat 16 - 20 av 273 uppsatser innehållade orden Critical literacy.
16. Digital Leadership Capabilities for successful Digital Transformation- Cultural perspective : How do digital leaders' experiences and perspectives on the capabilities needed for successful digital transformation in tech firms differ across different cultural contexts?
Magister-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Introduction: Digital transformation has had a significant impact on the way businesses operate and interact with their clients. The advent of digital technologies has brought about unprecedented changes in customer behavior, necessitating continuous adaptation and transformation to maintain competitiveness. LÄS MER
17. Gränssnitt och diskurser : En multimodal kritisk diskursanalys av UR Plays startsida Urplay.se.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : This study presents an analysis of UR Play's homepage and its use of visual and textual elements as online control mechanisms from a technographic perspective with a focus on social semiotics. The study employed the social semiotic method of multimodal critical discourse analysis (MCDA). LÄS MER
18. Racial Prejudices as Societal Norms: Utilizing Genre Pedagogy to Help Students Work with William Shakespeare’s 'Othello'
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : This essay examines racial attitudes in Elizabethan England to re-read Shakespeare’s Othello with an emphasis on the characters Roderigo, Iago, Brabantio, the Duke of Venice, and Emilia. It also looks at the historical background of blackface and how it contributed to racism. LÄS MER
19. Historiska källor på mellanstadiet : En studie om hur historielärare samtalar om och arbetar med källor i historieundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The encounter with historical artifacts can spark historical questions and create a connection to the past, arousing curiosity and a desire to understand the historical context. This power can be harnessed in history education, where learning to question, interpret, and use historical sources is essential to developing historical literacy. LÄS MER
20. Hjältinnor från två olika tider : En komparativ text- och bildanalys av Pippi Långstrump och Handbok för superhjältar med fokus på genus
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att få fördjupad kunskap om karaktärerna i Pippi Långstrump och Handbok för superhjältar del 1: Handboken ur ett genusperspektiv och att undersöka böckernas didaktiska potential med koppling till dagens läroplan. Detta görs genom en komparativ text- och bildanalys av de två verken. LÄS MER