Sökning: "Design for learing"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Design for learing.

  1. 1. Emotion in adult learing

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Sara Shadabi; [2023-02-16]
    Nyckelord :adult education; migrant learners; Swedish for Immigrants SFI ; host country language learning; emotional states;

    Sammanfattning : Aim: Of particular interest to this research are migrant students’ emotional states in the courses Swedish for foreigners (in Swedish “Svenska för invandrare” or SFI Swedish for immigrants) and their learning process, including types of emotions, reasons for the occurrence of these emotions, and the influence these emotions may have on learning. The study has an overarching research aim that incorporates identifying the main types of emotional states of SFI migrant students in Sweden, analysis of the dependency of emotional states of students on their studies, socialization, and integration. LÄS MER

  2. 2. Hardware Power Optimization of Base Station Using Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vamshi Pulluri; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : 5G comes with requirements of much higher data rates for a digitally connected society where billions of new devices will be added in the coming years. From a RAN perspective, these demands will be served by an increasing number of eNB base stations. LÄS MER

  3. 3. Lärplattan i förskolan : - en kvalitativ studie om hur fyra förskollärare utformar sin undervisning med lärplattor i barngrupp

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Camilla Jonasson; Stina Nymoen; [2017]
    Nyckelord :Design for learing; design in learning; preschool; digital tablet; interview; observation; collaborative learning; Design för lärande; design i lärande; förskola; intervju; observation; lärplatta; kollaborativt lärande; sociala medier;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av förskolan är ett faktum och läroplanen för förskolan är under förändring. Denna förändring kräver ökad kompetensutveckling för förskollärare eftersom ansvaret vilar hos dem att förse de stora barngrupperna med kunskap som de har rätt till. LÄS MER

  4. 4. Mobile Scenarios: Supporting Collaborative Learing among Nomads

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Patrik Gustavsson; [2001]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract. This master thesis reports on the design and development of competence development activitiesfor mobile people with implications from experiences from a stationary setting. The Viktoria Institute haspreviously successfully worked with multimedia scenarios as a form for learning, but there also weredrawbacks. LÄS MER