Sökning: "Elin Elwin"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Elin Elwin.
1. Relationens betydelse för medarbetarsamtalet : En intervjubaserad studie om medarbetarsamtal inom industrin
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka medarbetarsamtalet, granska möjligheterna med medarbetarsamtalet och föreslå eventuella förbättringsförslag. Studien har genomförts på ett stort och ett medelstort företag inom metallindustrin. LÄS MER
2. Att lita på andras blodgåva : Åsikter om att homosexuella män i praktiken nekas donera blod
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker vilka uppfattningar sjuksköterskor och homosexuella män har kring reglerna för blodgivning, med inriktning på att homosexuella män i praktiken inte får donera blod. Studien har genomförts med kvalitativ intervju som metod. LÄS MER
3. Homosexualitetens baksida : En skildring om hur homosexualitet hanteras i vardagen
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Denna magisteruppsats undersöker vilka strategier homosexuella män och kvinnor använder för att möta andra homosexuella. Genom att använda kvalitativ semi-strukturerad intervju som metod och samtala med 3 män födda innan år 1952, samt ytterligare 3 män och 3 kvinnor födda mellan 1979-1989, visar det sig att informanterna har och använder strategier på olika sätt. LÄS MER
4. Roller under verksamhetsförlagd utbildning : Om roller som synliggörs i interaktion mellan lärarstudent och handledare
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna studie handlar om lärarstudenters upplevelser av verksamhetsförlagd utbildning och synliggör roller som uppkommer i interaktion mellan handledare och student under handledning. Studien genomförs med hjälp av kvalitativa intervjuer med lärarstudenter och utgår från följande frågeställningar: Hur upplever studenterna omedelbar interaktion med handledare under verksamhetsförlagd utbildning? Vilka roller kan identifieras bland lärarstudenter och handledare under verksamhetsförlagd utbildning? Resultaten framhäver att studenterna, på grund av relationens asymmetri, ofta rättar sig efter handledarens agerande och förväntningar. LÄS MER