Sökning: "FCB-grid"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet FCB-grid.

  1. 1. Football Sponsorship in a context of Club Rivalry: the possible moderating effect of product type based on the FCB grid

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Léandre Tellene; [2021]
    Nyckelord :sports sponsorship; rivalry effects; oppositional loyalty; social groups; product type; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Kan pensionsbolagen med sin marknadskommunikation få unga att börja pensionsspara?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hanna Åkerman; Jenny Andersson; [2016]
    Nyckelord :Kommunikation; relationsmarknadsföring; pensionssparande;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how consumers in the age 25-35 years old perceive and interpret the communications of retirement savings. The study also examines if the communication feels important or if it needs to be imroved to get the consumers to start a retirement saving, if they not already have one. LÄS MER

  3. 3. Building a strong brand with marketing communications at the cognitive, affective, and behavioral level. - Case Södertörn University 

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Charlotte Ekberg; [2010]
    Nyckelord :Marketing communications; awareness; AIDA; Lavidge and Steiner; FCB-grid; The Rossiter-Percy grid; buying process; marketing communications; student marketing;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this paper is to investigate how Södertörn University may build a stronger brand through marketing communications. The paper discussed each stage of the buying process. With models like these it is possible to measure the number of consumers who occupy the different stages. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility - Har det någon betydelse för konsumenten i en reel köpsituation?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sophia Nilsson; Hanna Klöfver; Charlotte Cronberg; [2006]
    Nyckelord :CSR; Konsument; Köpbeslutsprocess; Etiskt och Socialt ansvar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att få en ökad förståelse för den svenska kosumentens uppfattning om CSR samt hur detta påverkar deras agerande i en reel köpsituation. Vi har utgått från teorier såsom FCB-grid, TORA-modellen samt en modell över konsumenters attityd till att handla etiskt. LÄS MER