Sökning: "Fundamental value"

Visar resultat 16 - 20 av 636 uppsatser innehållade orden Fundamental value.

  1. 16. How is knowledge transfer management used to improve efficient use of human potential? : A case study of knowledge management at a Swedish manufacturing company

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Tuva Fors; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Within the manufacturing industry, optimising resource utilisation is crucial for strengthening competitive advantage. However, the significance of acknowledging organisational knowledge as a valuable resource is often overlooked. LÄS MER

  2. 17. Exploring the Influence of Organizational Trust in Post-merger Integration Processes : A Multiple Case Study of Family Businesses

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Sandra Gasser; Anna-Maria Mirkovic; [2023]
    Nyckelord :Mergers Acquisitions; Family Businesses; Organizational Trust; Post-merger Integration Processes;

    Sammanfattning : Background: In recent years, there has been an increasing recognition of the significance of mergers and acquisitions (M&As) involving family businesses, highlighting their pivotal role in the business landscape. Notably, in the M&A literature, the issue of employees’ trust in the organization emerges as a crucial component in facilitating a successful post-M&A integration. LÄS MER

  3. 18. Fast fashions påverkan på miljön : En studie om konsumenters kunskaper, attityder och beteenden till Fast fashion fördelat mellan kön, ålder och utbildning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Saga Ekelund Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumption; environmental threats; attitude; behavior; sustainability; Fast fashion; konsumtion; miljöhot; attityd; beteende; hållbarhet;

    Sammanfattning : In recent years, the consumption and production of clothing has increased radically because of Fast fashion. Fast fashion is a business model, which means that clothes are sold at cheap prices and enables and encourages the consumer to buy more clothes. LÄS MER

  4. 19. Value creation within a digital service platform through the lens of service-dominant (S-D) logic : A case study of Eljun’s digital payment platform

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Lena Baum; Imge Günes; [2023]
    Nyckelord :value creation; value co-creation; value proposition canvas; digital platform; service-dominant logic;

    Sammanfattning : The number of companies who base their business model on digital platforms has increased in the recent years. Successful examples of digital platforms are e.g., Airbnb, Klarna or Uber. LÄS MER

  5. 20. Guld och gröna skogar : En analys av värdefull ekmiljö i Stockholms län

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Camilla Pakka; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ek (Quercus spp.) är nationellt av stor betydelse för biologisk mångfald, arterna utgör centrala och grundläggande komponenter i lokala ekosystem. Stockholms län är en av Sveriges mest tätbefolkade regioner där en snabb förtätning av urbana miljöer och hög exploateringstakt utgör ett reellt hot mot värdefulla ekmiljöer. LÄS MER