Sökning: "Göte Kan"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Göte Kan.
1. Visualisering och prediktion av prestandadata
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : I rapporten beskrivs det projekt projektgruppen PUM04 utförde som en del av kursen Kandidatprojekt i programvaruutveckling, kurskod TDDD96, på Linköpings universitet under vårterminen 2023. Projektet gick ut på att utveckla en webbapplikation åt företaget Sectra som ska visualisera data i loggfiler som laddats upp. LÄS MER
2. Hans och Greta, från folksaga till bilderbok : – en adaptionsstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Vi har i denna uppsats genomfört en adaptionsanalys på den nedskrivna och översatta folksagan Hans och Greta (1945) med den nya adapterade bilderboken Hans och Greta i det hemsökta huset (2021). Syftet med uppsatsen är att analysera vad det är som sker med den klassiska folksagan när den bearbetas till en ny mer modern och lättläst bilderbok. LÄS MER
3. SAGOR FÖR BARN OCH VUXNA. Målgruppsanpassning i två olika svenska översättningar av tre av H.C. Andersens sagor.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : H.C. Andersen skrev sagor för både barn och vuxna. LÄS MER
4. Norrlandslök – nordlig raritet, mellansvensk torparväxt eller återfunnen skånsk spetsforskning? : ursprung och bevarandevärden för en udda Allium-hybrid i den svenska nationella genbanken
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Två udda Allium-hybrider samlades under POM:s Sparrisupprops inventeringsfas in och provodlades. Deras taxonomiska status har varit okänd men i den nationella genbanken i Alnarp har de förts in som Allium nutans, Sibirisk kantlök. LÄS MER
5. Lärares uppfattning av hur undervisningen i svenska och engelska påverkas av en-till-en
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Tillgången till informationsteknik har ökat i skolan, bland annat har distributionsmodellen en-till-en – en dator tillvarje elev och lärare – blivit allt vanligare. Detta innebär förändringar för undervisningen och ställer lärare inför nyautmaningar och situationer. LÄS MER