Sökning: "Gen 18"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Gen 18.

  1. 1. "Till man och kvinna skapade han dem" : Relationen mellan kvinnan och mannen i Första Mosebok, Första Korintierbrevet samt Andra Klemensbrevet: En jämförelse utifrån feministisk och ideologisk teori.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Camilla Rudolfsson; [2024]
    Nyckelord :Feministiskt perspektiv; feministisk teori; feminist criticism; ideologiskt perspektiv; ideologisk teori; ideological criticism; skapelseberättelsen; 1 Mos 2:18-24; 1 Kor 11:7-12; 2 Klem 12:1-6;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate and compare how the relationship between woman and man is expressed in Genesis, First Corinthians and Second Clement based on a feminist and ideological theory. This paper argues that the relationship between woman and man in all three texts (Gen, 1 Cor and 2 Clem) is equal. LÄS MER

  2. 2. Ecological Fashion Perspectives of the Green Generation: Examining Gen Z and Millennial attitudes towards the Swedish fashion industry's efforts to reduce emissions of greenhouse gases

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Amanda Håkansson; [2023-10-18]
    Nyckelord :sustainable development; fashion industry; environmental discourses; greenhouse gas emissions; attitudes;

    Sammanfattning : This paper seeks to examine how young Swedish consumers appurtenant to Generation Z and the Millennial generation perceive the effort made by four leading Swedish fashion companies H&M, Lindex, Kappahl, and Gina Tricot to reduce their emissions of greenhouse gases. Further, it explores the general attitudes that these generations hold toward the Swedish Fashion Industry’s approach to sustainable dev elopment. LÄS MER

  3. 3. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Generation Z; Gen Z; medieanvändning; uses gratifications theory; MAIN-model; new media;

    Sammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER

  4. 4. “Can you check me?” : A phenomenological study on the experience of menstruating at school in the Swedish context

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Eira Nylander; [2023]
    Nyckelord :menstrual equity; menstruation; stigma; taboo; school; stockholm; solidarity; embodiment;

    Sammanfattning : The topic of menstruation has gained traction in the last couple of decades amongst critical menstruation scholars and feminist theorists, but it was not until 2015 (“The Year of the Period”) that the topic of menstruation entered mainstream conversations, and policymakers across the globe started taking tangible steps towards menstrual equity. Yet, there is little sociological work done on menstruation, an experience that is still shrouded in stigma and taboo in many cultures. LÄS MER

  5. 5. Vart är influencer marketing på väg? : En kvalitativ undersökning gällande svenska generation Zs attityd till influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rakib Chowdhury; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Generation Z; Attitudes; Information overload; Gen Z; Influencer marketing; Generation Z; Attityder; Information overload; Gen Z;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse om Gen Zs attityd till influencermarketing och för att undersöka hur Gen Z har blivit påverkade av den mängd sponsrat innehållde exponeras för på sociala medier. För att besvara studiens syfte har två forskningsfrågorframställts. LÄS MER