Sökning: "Gina Young"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Gina Young.
1. Ecological Fashion Perspectives of the Green Generation: Examining Gen Z and Millennial attitudes towards the Swedish fashion industry's efforts to reduce emissions of greenhouse gases
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : This paper seeks to examine how young Swedish consumers appurtenant to Generation Z and the Millennial generation perceive the effort made by four leading Swedish fashion companies H&M, Lindex, Kappahl, and Gina Tricot to reduce their emissions of greenhouse gases. Further, it explores the general attitudes that these generations hold toward the Swedish Fashion Industry’s approach to sustainable dev elopment. LÄS MER
2. Femvertising: feminism i syfte att sälja : en undersökning om konsumenters perspektiv på konceptet femvertising
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Femvertising is a relatively new concept that describe the use of feminism in advertising. Femvertising aims to both strengthen the image of women and overrule stereotypical representations of women in advertising, whilst at the same time aims to sell products. LÄS MER
3. Genusperspektiv i förvaltningsrättsliga domar enligt lagen om vård av unga
Kandidat-uppsats, Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Law (1990: 52) with special provisions for the care of young people (LVU) provides legal requirements that should be met when applying the law. The purpose of this study was to investigate and analyze LVU judges in two different counties based on section 3 in LVU. LÄS MER
4. Customer Equity Drivers and Purchase Intentions : Examining the Customer Equity Framework in the Retail Clothing Industry in a Swedish Context: H&M and Gina Tricot as the Case Study
Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : The customer equity framework was created by Rust et al. in 2000 after studying severalspecific industries. LÄS MER
5. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER