Sökning: "Individanpassning engelska"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Individanpassning engelska.

  1. 1. Hur individanpassas undervisningen för högpresterande elever? : En intervjuundersökning av lärare i årskurs 1-3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Maria Larsson; [2019]
    Nyckelord :Individanpassning; högpresterande elever;

    Sammanfattning : BAKGRUND: Tidigare forskning visar på att en individanpassad undervisning hjälper de hög- presterande eleverna att utmanas och stimuleras i sin utveckling. SYFTE: Syftet med denna studie är att ta reda på om och i så fall hur lärarna individanpassar undervisningen för högpresterande elever i de teoretiska skolämnena svenska, matematik, engelska samt samhälls- och naturorientering. LÄS MER

  2. 2. Det är inte bara elever i svårigheter som behöver stöd : En intervjustudie om att utmana och motivera begåvade elever i engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Ulrika Aspebo; [2018]
    Nyckelord :feedback; högpresterande; individanpassning; särskild begåvning; talang;

    Sammanfattning : Studien syftar till att synliggöra de strategier verksamma lärare i grundskolan beskriver att deanvänder sig av i mötet med begåvade elever i ämnet engelska. I bakgrundsdelen redogörs förbegreppet begåvning och andra för studien relevanta begrepp, samt tidigare forskning påområdet. LÄS MER

  3. 3. Nyanlända elever möter ordinarie engelskundervisning : En studie om lärarnas syn på arbetssätt och individanpassning

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Susanne Karlsson; [2017]
    Nyckelord :nyanlända; ordinarie engelskundervisning; arbetssätt; individanpassning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to highlight some of the difficulties that newly arrived pupils can encounter during their ordinary tuition when it comes to learning the English language, and to look at what strategies and processes teachers may use in order to individualize their work for these students. The study should be viewed from a teacher perspective and thus focuses on problems that teachers can perceive and how they try to confront them. LÄS MER

  4. 4. Att se till individen i engelskaundervisningen

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Egzona Goc; [2016]
    Nyckelord :Individualization; english teaching; primary school; framefactors; Individanpassning; undervisning; engelska; lågstadiet; ramfaktorer;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate whether the teaching of Enlish in grades 2-3 is individualized for different students conditions and needs and how teachers go about doing this. To answer this I prepared the following questions:  What methods and tools do teachers use to design the teaching of English (grades 2-3) to meet students varying needs and conditions? What do the teachers think they do to vary thier english teaching? How do the teachers relate to the students who are at different levels in English? This is a qualitative study based on completed observations and interviews. LÄS MER

  5. 5. Språkvalet i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Susanne Falk; [2013]
    Nyckelord :Språkval; Moderna språk;

    Sammanfattning : Eleven kan välja franska, spanska eller tyska inom ramen för moderna språk inför åk 6. Det är en möjlighet som finns sedan Lpo 94. Innan dess påbörjades det andra språket i åk 7. LÄS MER