Sökning: "Instagram Ronja"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Instagram Ronja.

  1. 1. UX och mobila designprinciper : En studie hur de appliceras på mobila operativsystem

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Petra Svensson; Ronja Näckblad; [2021]
    Nyckelord :Användarupplevelse UX ; Designprinciper; Operativsystem; iOS; Android;

    Sammanfattning : We are currently living in an information society (also called the IT society) that began in the 1990s when the internet and computers began to grow and become more used. New technical products are constantly being developed, from analog to digital. LÄS MER

  2. 2. Influencers användning av sociala plattformar : En netnografisk studie om hur influencers använder Instagram för att påverka sina följare.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Ronja Andegras; Näslund Amelie; [2020]
    Nyckelord :Instagram; influencer usage; user experience; source credibility model; netnography;

    Sammanfattning : The study examines influencers usage of the social media platform Instagram and how their usage can affect the receiver of their content. The purpose of this study is therefore to observe how influencers are using the platform in order to influence their followers. LÄS MER

  3. 3. #Makesmthng – consume less, make more : political consumption and sustainable lifestyle on Instagram, a case study of a Greenpeace campaign

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ronja Wutzler; [2019]
    Nyckelord :political consumption; political participation; online activism; Greenpeace; commodity activism; sustainable consumption; environmental communication; Instagram; social media analysis; multimodal analysis; slacktivism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Buying less and making instead - through upcycling, creating and repairing things - is the motto of the Instagram account make smthng, a Greenpeace campaign focussing on political consumption to deal with the environmental crisis we are in today. With climate change being one of the most pressing issues of our time, finding effective ways of communicating a more sustainable lifestyle is a very important research area in media and communication studies. LÄS MER

  4. 4. "The White Influencer's Burden"

    L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Ronja Sandberg; [2019]
    Nyckelord :influerare; Instagram; humanitärt arbete; bilder på barn; de Andra; representation; stereotyper; postkolonial teori; White Savior Comple; Social Sciences;

    Sammanfattning : På sociala medier tar människor sig friheter när det gäller användningen av bilder på barn, och det framförallt inom humanitära organisationer och företag. Bilden på barnet, används som ett politiskt verktyg för förändring och som en empatiförhöjare för att få målgrupper att agera. LÄS MER

  5. 5. Alla känner apan, apan känner ingen : hur partiledare för svenska riksdagspartier arbetar relations byggande på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ronja Strid; Cajsa Luthman; [2019]
    Nyckelord :Kommunikation; relationsskapande; parasociala relationer; Instagram; dialog;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att en publik kan skapa en skenbar intim relation till en person publiken följer under en längre tid, vilket i sin tur ökar förtroendekapitalet publiken har för personen. Dessa parasociala relationer gynnas av att personlig information delas och dialog förs, två egenskaper som Instagram möjliggör. LÄS MER