Sökning: "Jennie Tjernström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jennie Tjernström.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på ledarskapet : En kvalitativ litteraturstudie om e-ledarskapets möjligheter och begränsningar

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jennie Tjernström; Mikaela Sehlstedt; [2020]
    Nyckelord :E-leadership; communication; technological change; leadership; organization.;

    Sammanfattning : In terms of affecting organizations’ ability to streamline their work, digital upscaling has played a major role as it allows for flexible environments and the use of digital communication tools. Digital communication tools, such as email, text messages and video calls are increasingly replacing the traditional way of meeting face to face. LÄS MER

  2. 2. "Fungerar det interna får man det externa på köpet" : En kvalitativ studie om intern employer branding i offentlig sektor 

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Jennie Tjernström; [2018]
    Nyckelord :Employer branding; organisationskultur; intern employer branding; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : Den offentliga sektorn förändras genom så kallad ”företagisering” vilket innebär att organisationer inom den offentliga sektorn i allt högre grad strävar efter att likna den privata sektorn. Genom detta sker organisationsförändringar som i sin tur leder till ett förändrat arbetssätt inom offentliga organisationer. LÄS MER

  3. 3. Bloggar - det nya marknadsföringsverktyget? : En studie i vilka för- och nackdelar det finns för företag med att använda sig av den indirekta marknadsföringen i bloggar.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Öhman; Jennie Tjernström; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring bloggar;

    Sammanfattning : Vi möts dagligen av marknadsföring i olika former vart vi än befinner oss, men hur påverkas vi egentligen av den? Internet har blivit en central informationskälla för många och det tillkommer nya användare hela tiden. Ett av de senaste fenomenen på Internet är bloggar vilket har lett till att en helt ny form av marknadsföring har utvecklats, den indirekta marknadsföringen. LÄS MER