Sökning: "Johan Alvehus"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Johan Alvehus.
1. Ett distribuerat ledarskap i en digital vardag. En kvalitativ studie om distribuerat ledarskap i en digital kontext
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Ett distribuerat ledarskap i en digital vardag - En kvalitativ studie om distribuerat ledarskap i en digital kontext. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65/ SMKK60 Examensarbete för kandidatexamen, 15hp, VT2021 Författare: Amanda Björk & Madeleine Ulriksson Handledare: Johan Alvehus Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för hur distribuerat ledarskap sker i digitala möten. LÄS MER
2. Jag tar aldrig av mig jobbhatten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: “Jag tar aldrig av mig jobbhatten”, en kvalitativ studie om hur chefer uppfattar sin psykosociala ohälsa. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2019 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Handledare: Johan Alvehus Syfte och frågeställning: Syftet med denna studie är att undersöka den organisatoriska- och sociala ohälsa som existerar på arbetsplatser inom den privata sektorn, runt om i Helsingborg. LÄS MER
3. Självledarskap eller självförledarskap? En kvalitativ studie om individens strävan efter självförbättring.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Självledarskap eller självförledarskap - en kvalitativ studie om individens strävan efter självförbättring. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management och tjänsteveten- skap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensar- bete för kandidatexamen, VT 2018, 15 HP. LÄS MER
4. Ett steg framåt, ett steg bakåt - Interorganisatoriskt relationsarbete för ett förbättrat spårbarhetsutnyttjande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Ett steg framåt, ett steg bakåt - Interorganisatoriskt relationsarbete för ett förbättrat spårbarhetsutnyttjande. Författare: Martin Bengtsson, Joakim Bunge och Martin Hagsten. Universitet: Campus Helsingborg, Lunds universitet. Nivå och kurs: Kandidatuppsats, Service Management SMKK10, 15 hp. LÄS MER
5. Jakten på framgång - en studie om köpcentrums framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning? Titel: Jakten på framgång - En studie om köpcentrums framgångsfaktorer Inlämningsdatum: 24 maj, 2011 Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, 15hp Författare: Elin Holgersson, Joanna Holm och Karolina Johansson Handledare: Johan Alvehus Nyckelord: framgångsfaktorer, branschens aktörer, vision, mål, köpcentrum. Syfte: Syftet med uppsatsen är att se om det finns en framgångsfaktor som är den viktigaste för ett köpcentrum att jobba med för att nå framgång och konkurrensfördelar. LÄS MER