Sökning: "Johan Alvehus"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Johan Alvehus.

  1. 1. Ett distribuerat ledarskap i en digital vardag. En kvalitativ studie om distribuerat ledarskap i en digital kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Madeleine Ulriksson; Amanda Björk; [2021]
    Nyckelord :Ledarskap; distribuerat ledarskap; digital kontext; riktning; samtalsinteraktion; artefakt; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Ett distribuerat ledarskap i en digital vardag - En kvalitativ studie om distribuerat ledarskap i en digital kontext. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65/ SMKK60 Examensarbete för kandidatexamen, 15hp, VT2021 Författare: Amanda Björk & Madeleine Ulriksson Handledare: Johan Alvehus Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för hur distribuerat ledarskap sker i digitala möten. LÄS MER

  2. 2. Jag tar aldrig av mig jobbhatten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Andersson; Amanda Nordström; [2019]
    Nyckelord :Psykosocial ohälsa; social- och organisatorisk arbetsmiljö; chefens roll; the Romance of Leadership; tillgänglighet; effektivitet.; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: “Jag tar aldrig av mig jobbhatten”, en kvalitativ studie om hur chefer uppfattar sin psykosociala ohälsa. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2019 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Handledare: Johan Alvehus Syfte och frågeställning: Syftet med denna studie är att undersöka den organisatoriska- och sociala ohälsa som existerar på arbetsplatser inom den privata sektorn, runt om i Helsingborg. LÄS MER

  3. 3. Självledarskap eller självförledarskap? En kvalitativ studie om individens strävan efter självförbättring.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Thomsen; Elenor Mårtensson; [2018]
    Nyckelord :självledarskap; identitet; social identitet; reflexivitet; personlig utveckling; Business and Economics; General Works;

    Sammanfattning : Titel: Självledarskap eller självförledarskap - en kvalitativ studie om individens strävan efter självförbättring. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management och tjänsteveten- skap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensar- bete för kandidatexamen, VT 2018, 15 HP. LÄS MER

  4. 4. Ett steg framåt, ett steg bakåt - Interorganisatoriskt relationsarbete för ett förbättrat spårbarhetsutnyttjande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joakim Bunge; Martin Bengtsson; Martin Hagsten; [2012]
    Nyckelord :interorganisatoriska relationer; spårbarhet; integrering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Ett steg framåt, ett steg bakåt - Interorganisatoriskt relationsarbete för ett förbättrat spårbarhetsutnyttjande. Författare: Martin Bengtsson, Joakim Bunge och Martin Hagsten. Universitet: Campus Helsingborg, Lunds universitet. Nivå och kurs: Kandidatuppsats, Service Management SMKK10, 15 hp. LÄS MER

  5. 5. Jakten på framgång - en studie om köpcentrums framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Holgersson; Joanna Holm; Karolina Johansson; [2011]
    Nyckelord :framgångsfaktorer; branschens aktörer; vision; mål; köpcentrum; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning? Titel: Jakten på framgång - En studie om köpcentrums framgångsfaktorer Inlämningsdatum: 24 maj, 2011 Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, 15hp Författare: Elin Holgersson, Joanna Holm och Karolina Johansson Handledare: Johan Alvehus Nyckelord: framgångsfaktorer, branschens aktörer, vision, mål, köpcentrum. Syfte: Syftet med uppsatsen är att se om det finns en framgångsfaktor som är den viktigaste för ett köpcentrum att jobba med för att nå framgång och konkurrensfördelar. LÄS MER