Sökning: "Klädbutiker."

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade ordet Klädbutiker..

  1. 1. Säljaren - den fysiska butikens viktigaste tillgång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Lövgren; Josefine Holmgren; [2023]
    Nyckelord :Säljare; självbestämmandeteorin; internalisering; role ambiguity; retailbranschen; klädbranschen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tidigare forskning belyser hur viktiga säljarna har blivit för den fysiska butiken när retailbranschen står i en omställning. Samtidigt lyfts befattningsosäkerhet som något som har inverkan på säljarnas motivation inför arbetet och i sin tur även deras prestationer. LÄS MER

  2. 2. Analys av hur planering av butiksbelysning ser ut och hur belysningen i exklusiva klädbutiker skiljer sig mot lågprisklädbutiker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Silas Ternström; Henrik Gasslander; [2022]
    Nyckelord :Retail lighting;

    Sammanfattning : A store's appearance and atmosphere impacts the customer's experience, feelings andwillingness to buy (Solomon et al. 2013). The lighting in the store has a great impacton the impressions that the customer gets and has the opportunity to convey differentemotions (Schielke & Leudesdorff, 2015). LÄS MER

  3. 3. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Carlsson; Isabella Sahlgaard; [2022]
    Nyckelord :Sensory marketing; Fashion industry; Consumer experience; Physical stores; Sinnesmarknadsföring; Modebranschen; Konsumentupplevelser; Fysiska butiker;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER

  4. 4. KROPPSIDEAL & FAT-SHAMING - En tvärsnittsstudie om viktdiskrimineringens utbredning samt påverkan på välmående & självperception

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Elisabeth Nilsson; [2021-02-17]
    Nyckelord :fat-shaming; övervikt; sociala normer; självkänsla; psykiskt välmående;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Studien avser att undersöka i vilka sammanhang fat-shaming sker i Sverige, samt hur individers psykiska välmående och självkänsla påverkas av att bli diskriminerade utifrån sin vikt. Syftet gav upphov till följande två frågeställningar: (1) I vilka situationer blir normer kring kroppsideal synliga? (2) Vilken påverkan har fat-shaming på vuxna individers välmående och självperception? Metod och material: Studien är av kvantitativ karaktär och baseras på ett frågeformulär som postades i ”LCHF-gruppen” på Facebook. LÄS MER

  5. 5. "I trust the influencer, do you?" : A quantitative study on Instagram users' level of activity and experience of trust towards influencers regarding purchase intentions during covid-19.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sarah Ljungberg; Mathilda Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Influencer; covid-19; Instagram; trust; activity; gender; age; Influencer; covid-19; Instagram; förtroende; aktivitet; kön; ålder;

    Sammanfattning : People have now lived through a pandemic for over a year, where many parts of the world have undergone big changes. Such as, restrictions, which has made us keep physical contact with other people to the bare minimum. LÄS MER