Sökning: "Klädbutiker."
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade ordet Klädbutiker..
1. Säljaren - den fysiska butikens viktigaste tillgång
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Tidigare forskning belyser hur viktiga säljarna har blivit för den fysiska butiken när retailbranschen står i en omställning. Samtidigt lyfts befattningsosäkerhet som något som har inverkan på säljarnas motivation inför arbetet och i sin tur även deras prestationer. LÄS MER
2. Analys av hur planering av butiksbelysning ser ut och hur belysningen i exklusiva klädbutiker skiljer sig mot lågprisklädbutiker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : A store's appearance and atmosphere impacts the customer's experience, feelings andwillingness to buy (Solomon et al. 2013). The lighting in the store has a great impacton the impressions that the customer gets and has the opportunity to convey differentemotions (Schielke & Leudesdorff, 2015). LÄS MER
3. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER
4. KROPPSIDEAL & FAT-SHAMING - En tvärsnittsstudie om viktdiskrimineringens utbredning samt påverkan på välmående & självperception
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Studien avser att undersöka i vilka sammanhang fat-shaming sker i Sverige, samt hur individers psykiska välmående och självkänsla påverkas av att bli diskriminerade utifrån sin vikt. Syftet gav upphov till följande två frågeställningar: (1) I vilka situationer blir normer kring kroppsideal synliga? (2) Vilken påverkan har fat-shaming på vuxna individers välmående och självperception? Metod och material: Studien är av kvantitativ karaktär och baseras på ett frågeformulär som postades i ”LCHF-gruppen” på Facebook. LÄS MER
5. "I trust the influencer, do you?" : A quantitative study on Instagram users' level of activity and experience of trust towards influencers regarding purchase intentions during covid-19.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : People have now lived through a pandemic for over a year, where many parts of the world have undergone big changes. Such as, restrictions, which has made us keep physical contact with other people to the bare minimum. LÄS MER