Sökning: "Lina Ericson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Lina Ericson.
1. Språk och språkutveckling för elever i förskoleklass : Vilka språkutvecklande metoder och aktiviteter tar personalen med in i klassrummen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie utgår ifrån ett sociokulturellt perspektiv och syftet var att synliggöra vad förskoleklasspersonalen använder för metoder och aktiviteter för att främja elevernas språk och språkutveckling. För att genomföra studien användes en kvantitativ enkätstudie med mestadels slutna frågor men även några öppna frågor. LÄS MER
2. Elevers tidiga läsutveckling : - En undersökning av fyra lärares arbete med och förhållningssätt till elevers tidiga läsutveckling.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. Att motverka traditionella genusnormer i skolan : Hur lärare kan bli mer genusmedvetna i klassrumsundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Grön Charter på Gran Canaria? - en studie av massturismbranschens hållbara möjligheter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : För att kunna tillgodose turismindustrins strävan efter tillväxt, utan att äventyra morgondagens resenärers möjlighet att resa, är det av stor vikt att massturismbranschen anammar en hållbar utveckling. Researrangören kan ta sitt ansvar för detta genom att implementera en hållbarhetsstrategi. LÄS MER
5. Revenue Management ur ett serviceperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning:Revenue Management handlar om att sälja rätt produkt, till rätt person, vid rätt tid och till rätt pris, som ett sätt att optimera intäkterna och är en vanlig styrfilosofi inom till exempel hotellbranschen. Service Management är en styrfilosofi där olika interna processer understödjer ett tjänsteföretags arbete med att ge god service tillsammans med tjänsterna som säljs. LÄS MER