Sökning: "Lina Vikström"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Lina Vikström.
1. “Vill du dega?” : En kvalitativ observationsstudie om pedagogers förhållningssätt till barns lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att belysa pedagogers förhållningssätt i barnens lek och utifrån det bidra med kunskap till pedagoger så att de kan reflektera över sitt eget förhållningssätt. Vi har gjort en kvalitativ studie där vi observerat pedagogers förhållningssätt gentemot leken i förskolan. LÄS MER
2. Pedagoger reflekterar över användningen av digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna studie var att undersöka pedagogers uppfattningar och erfarenheter av att använda eller att avstå från att använda digitala verktyg på en förskola i mellansverige. Fyra pedagoger har observerats och intervjuats där deras reflektioner bidrog till ett resultat som synliggör tre stycken teman: Vad styr vilka verktyg som ska användas. LÄS MER
3. Revisorn och varning om fortsatt drift : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar revisionskvaliteten.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Efter flertalet revisionsskandaler under åren har det blivit populärt att kritisera revisorn och ifrågasätta kvaliteten på den utförda revisionen. Revisorn har ett ansvar att informera om det finns väsentliga osäkerheter kring ett företags förutsättningar för fortsatt drift och att utfärda en fortlevnadsvarning innebär en hel del tuffa beslut och bedömningar. LÄS MER
4. Fonologisk intervention baserad på en icke-linjär fonologisk analys : En multipel fallstudie
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicinSammanfattning : Children with phonological problems often come in contact with a speech and language pathologist for intervention. The intervention can be based on different theoretical frameworks, whereof non-linear phonology is one. The present study was carried out as a multiple single-case study with three participants aged 4;3-4;4 years. LÄS MER
5. Kompetensutveckling som konkurrensmedel : En kvalitativ intervjustudie med fokus på förskollärarstudenters och förskollärares uppfattning av kompetensutveckling som konkurrensmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte handlar om huruvida kompetensutveckling kan fungera som konkurrensmedel när en kommun har för avsikt att attrahera och behålla förskollärare. Bakgrunden inleds med vilka kompetenshöjande insatser kommunen arbetat med för att bli en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER