Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Historiebruk i läroböcker : En undersökning om hur historiebruk framställs i historieläroböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linus Bursell; Christoffer Radsten; [2023]
    Nyckelord :History culture; historical consciousness; text analysis; textbooks; typology; use of history.; Historiebruk; historiekultur; historiemedvetande; läroböcker; textanalys; typologi.;

    Sammanfattning : The purpose of our degree project is to create an understanding of how three history textbooks and the textbook publishers make use of the use of history. The questions that we have started from are: How is the use of history presented in the textbooks? Is the depiction of history use the same between the books? When we were investigating we used the method called text analysis, and we analyzed the textbooks SOL NOVA HISTORIA 9, Utkik historia 7-9 and Fundament historia 7-9. LÄS MER

  2. 2. Allvarlig lek : Ett experiment i att ta träningsmoment i underhållningsspel på allvar.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Linus Nordgren; [2009]
    Nyckelord :Nyckelord: Inlärning; inlärning i spel; träningsmoment; träningsmoment i spel; Serious Games; RETAIN.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en undersökning i hur riktlinjer anpassade för Serious Games-genren kan användas i utvecklingen av träningsmoment till ett simpelt kooperativt plattformspusselspel. Undersökningen baserades på en analysmodell vid namn RETAIN (Relevance, Embedding, Transfer, Adaptation, Immersion, Naturalization) vilken utvecklats specifikt för att analysera och hjälpa till vid utvecklingen av inlärningsspel. LÄS MER

  3. 3. Allvarlig lek : Ett experiment i att ta träningsmoment i underhållningsspel på allvar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Linus Nordgren; [2009]
    Nyckelord :Inlärning; inlärning i spel; träningsmoment; träningsmoment i spel; Serious Games; RETAIN;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en undersökning i hur riktlinjer anpassade för Serious Games-genren kan användas i utvecklingen av träningsmoment till ett simpelt kooperativt plattformspusselspel. Undersökningen baserades på en analysmodell vid namn RETAIN (Relevance, Embedding, Transfer, Adaptation, Immersion, Naturalization) vilken utvecklats specifikt för att analysera och hjälpa till vid utvecklingen av inlärningsspel. LÄS MER