Sökning: "Marcus Thorsheim"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Marcus Thorsheim.
1. The Value of Hedging
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate to what extent currency derivatives is value creating for Swedish firms, and if so, we aim towards determining the source of the value creation. The theoretical framework covers risk management theories regarding underinvestment, financial distress, tax incentives and managerial risk aversion. LÄS MER
2. Varumärkets betydelse i konkurrensstrategin - En studie om hur marknadsledande varumärkesleverantörer möter konkurrensen från EMV
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att utifrån konkurrensstrategi och varumärke skapa en djupare förståelse för hur marknadsledande varumärkesleverantörer möter konkurrensen från EMV. Vi har arbetet efter en kvalitativ forskningsansats, med en undersökning i form av intervjuer med både personal på marknadsavdelningarna hos fyra marknadsledande leverantörer i dagligvaruhandeln. LÄS MER