Sökning: "Marknadsledare."
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet Marknadsledare..
1. Ledare som bygger broar : En fallstudie om bikulturella ledare i globala virtuella grupper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Det finns en växande trend med ökad kulturell mångfald i samhället, organisationer och inom individer. Bikulturalism innebär specifik kompetens som underlättar ett relationsbyggande inom kulturell mångfald. Arbete organiseras dock ofta virtuellt, vilket försvårar relationsbyggandet. LÄS MER
2. Exploring Disruptive Innovation: Case study on Multi-sided Platforms
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Purpose - The purpose of this research is to explore disruptive innovation and to determine whether Christensen’s latest version (2015) of the disruptive innovation theory can explain the success of multisided platforms in the music industry. Thus, we analyze three cases studies based on the theory: Napster, Spotify and Apple Music. LÄS MER
3. Ski Ladder : Bekvämare lasting i takbox
Kandidat-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesignSammanfattning : Ett projekt har genomförts som ett kandidatexamensarbete inom Teknisk Design, vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Med Thule som samarbetspartner var syftet med projektet att ta fram en produkt som underlättar lastning i takbox. LÄS MER
4. Camera Interaction in Elevator Environment
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : Examensarbetets uppsats beskriver en produktutvecklingsprocess, syftet är att utveckla ett produktkoncept för en övervakningskamera i en hissmiljö. Studien är genomförd på uppdrag av Axis Communications AB, ett marknadsledare företag inom nätverksvideo. LÄS MER
5. Företagskultur enligt Competing Values Framework : En kulturell jämförelse mellan en marknadsledare och en icke-marknadsledare i detaljhandelsbranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att företagskultur förknippas med organisatorisk effektivitet är flertalet forskare överens om. Enligt forskning inom Competing Values Framework finns ett flertal kriterier som leder till organisatorisk effektivitet. Dessa kriterier ska till olika grad korrelera med de fyra kulturtyper som Competing Values Framework baseras på. LÄS MER