Sökning: "Nationella marknader"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Nationella marknader.
1. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER
2. Impact of offtake mechanisms on wind turbine selection and design in North and Central Europe
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Wind power has become a major supplier of electricity in the European market in the last years. In 2020, 13% of electricity generated on the European continent was wind energy (onshore and offshore) and these shares are projected to increase in the next years due to reasons such as climate change and the energy security aspect. LÄS MER
3. Smart Charging and Ancillary Services in the Malmö region
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automationSammanfattning : To meet Sweden’s national environmental goal of 70% emissions reduction by 2030 compared to 2010 from domestic transport, electrification is considered key. However, as more chargeable vehicles are integrated into the market, shortage of capacity for charging infrastructure may arise. LÄS MER
4. Förvärvsbolag: Investerarskydd, informationsplikt och intressekonflikt - En undersökning av samspelet mellan Nasdaqs nordiska förvärvsbolagsregler och de unionsrättsliga informationskraven på värdepappersmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : A shell company without an actual operation (acquisition company) can be listed on Nadaqs nordic market and acquire an unlisted company (target company) by merger. A merger is dependent on the shareholders approval at a special shareholders meeting. LÄS MER
5. Promoting sustainable market development : a case study of wooden multi-story buildings
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Our planet and societies are about to radically change in becoming increasingly dynamic and complex. Particular drivers for change can be identified as massive environmental and social challenges, such as climate changes, poverty and financial crises. LÄS MER