Sökning: "Objective formalization"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Objective formalization.
1. Styrning och kontroll i organisationer med hög grad av blandad formalisering.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : In recent years many studies have discussed how companies choose to manage business. Management control is an essential factor for companies in order to achieve the objective and result of the organization. Management control can be defined as control. Control instruments can be applied in business and can vary from company to company. LÄS MER
2. Mathematical Modelling of Delegation in Role Based Access Control
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : One of the most widespread access control model that assigns permissions to a user is Role Based Access Control (RBAC). The basic idea is to limit the access to resources by using the indirection of roles, which are associated both to users and permissions. LÄS MER
3. Introducing Continuous Improvement in an R&D Facility : Action research in the pharmaceutical industry
Master-uppsats, Linköpings universitet/Kvalitetsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Continuous Improvement processes are commonly used by many organizations facing competitive pressure. By implementing continuous incremental changes, it allows optimizing resources while maintaining flexibility. However, it requires significant resources and involvement from all levels of management, as well as field workers. LÄS MER
4. Användandet av revisionsberättelsen utifrån revisorernas perspektiv
Magister-uppsats, Sektionen för Hälsa och SamhälleSammanfattning : Revisionsberättelsen är ett viktigt verktygför kommunikationen mellan revisorerna och intressenterna. Dagensrevisionsberättelse är väldigt standardiserad och i samtliga delar finns detförslag till exakta formuleringar. Enligt tidigare forskning finns det enintressekonflikt mellan intressenterna och revisorerna. LÄS MER
5. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Att vara nära men ändå på avstånd Författare: Anna Erlandsson och Robin Ullbrand Handledare: Staffan Hård af Segerstad Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER