Sökning: "Offentliga tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 242 uppsatser innehållade orden Offentliga tjänster.

  1. 1. En studie om tillit till staten

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fredrik Sjöstrand; Johan Öhlin; [2024]
    Nyckelord :Tillit till staten; Demokratisk kvalitet; Globaliseringens effekter; Offentlig sektor; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker tillit till staten i en europeisk kontext, i syfte att förstå de faktorer som påverkar detta förtroende och deras samspel. Med hjälp av en analys av europeiska länder utforskar studien sambanden mellan globalisering, styrkan i demokratin, storleken på den offentliga sektorn och tillit till staten. LÄS MER

  2. 2. Äldres användning och upplevelse av 1177.se : En kvalitativ analys

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Freja Jakobsson; Johan Sörlin; [2024]
    Nyckelord :1177; UTAUT; digital healthcare services; seniors; patient portal; 1177; UTAUT; digitala vårdtjänster; äldre; patientportal;

    Sammanfattning : Regeringen är skyldig att framställa och tillhandahålla allmänna tjänster till alla medborgare oberoende av åldersgrupp, etnicitet och kön. Regeringen har som ambition att digitalisera offentliga sektorer för att skapa en mer lättillgänglig och effektiv service, med målet att skapa en enklare vardag för medborgare. LÄS MER

  3. 3. Tillgänglighet och användbarhet för synnedsatta på offentliga webbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rania Abd Alsalam Abo Aleneen; Jane Goman; Awan Aras Nouri; [2024]
    Nyckelord :Informationsarkitektur; användbarhet; tillgänglighet; e-tjänster; utvärdering; digital offentlig service; UX-design; synnedsättning;

    Sammanfattning : This study analyzes the accessibility and usability of Swedish Public Authority´s websites for people with visual impairments, this was done with an online-survey answered by 51 respondents (35 respondents with a visual impairment and 16 without). Based on their answers a manual review of one sample website was performed. LÄS MER

  4. 4. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hasanein Al Yassiri; [2023]
    Nyckelord :AI; CX; AI CX; artificiell intelligens; AI-investeringar; kundupplevelse; affärsnytta; verksamhetsnytta;

    Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER

  5. 5. Samverkan för hållbar mobilitet : Realisering av en gemensam mobilitetsplan på områdesnivå: drivkrafter, hinder och lärdomar

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Mikaela Hagström; Elin Ljunggren; [2023]
    Nyckelord :Sustainable urban development; sustainable mobility; collaboration; shared mobility; innovation; public and private actors; Hållbar stadsutveckling; hållbar mobilitet; samverkan; delad mobilitet; innovation; offentliga och privata aktörer;

    Sammanfattning : Vår värld som vi känner den håller på att förändras på grund av klimatförändringar som berorav mänskliga aktiviteter. För att minska effekterna av stigande halter växthusgaser måste alladelar av våra samhällen minska utsläppen, där byggandet av bostäder och transporter är storautsläppsområden som måste förändras i grunden. LÄS MER