Sökning: "CX"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet CX.

  1. 1. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hasanein Al Yassiri; [2023]
    Nyckelord :AI; CX; AI CX; artificiell intelligens; AI-investeringar; kundupplevelse; affärsnytta; verksamhetsnytta;

    Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER

  2. 2. Investigating ERβ chromatin binding and its potential interaction with LRH-1 in an ovarian context

    Master-uppsats, KTH/Proteinvetenskap

    Författare :Mick Phenphak; [2023]
    Nyckelord :estrogen receptor beta; ovary; granulosa cells; ChIP; qPCR; östrogen receptor beta; äggstock; granulosa celler; ChIP; qPCR;

    Sammanfattning : Invasiv äggstockscancer anses vara en av de mest dödligaste gynekologiska maligniteterna. Granulosacelltumör i äggstocken är en sällsynt subtyp av äggstockstumör, som utgör 1–5% av alla äggstockstumörer. De kan kännetecknas av den långsamma tillväxthastigheten och produktionen av höga östrogennivåer. LÄS MER

  3. 3. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Rasmus Svensson; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Research-through-Design RtD ; Digital Service Design; Enterprise Resource Planning ERP systems; Invoicing; Customer Experience CX ; Customer Satisfaction CS ; Contextualization; Dialogical Approach; Customer Journey; Survey design; Questionnaire design; Net Promoter Score NPS ; Customer Satisfaction Score CSAT ; Customer Effort Score CES ; Chatbot; Virtual Agent; Customer Support Agent; Design Guidelines; Double Diamond; User Experience UX ; User Interface UI ; Interaction Design ID ;

    Sammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER

  4. 4. Comparison of In Vivo Intramuscular Fat Quantification Techniques in MRI

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Pien Derikx; [2023]
    Nyckelord :Fat-water separation; Dixon technique; Intramuscular fat quantification;

    Sammanfattning : People with cerebral palsy (CP) may develop muscle contractures, which are defined as a loss of joint range due to an increase in passive muscle stiffness [1]. Computer models suggest that intramuscular fat can increase muscle stiffness [2]. LÄS MER

  5. 5. Chatbots: Understanding the Implementation Framework. : A Multiple-case Study

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lindqvist Daniel; Johansson Viktor; [2023]
    Nyckelord :artificial intelligence; ai; business; organization; chatbot; chatbots; machine learning;

    Sammanfattning : Abstract This paper discussed the increasing use of artificial intelligence (AI) in various industries, particularly in the form of chatbots. Chatbots are AI-powered systems that interact with humans in order to support, collect, and deliver information. LÄS MER