Sökning: "AI CX"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden AI CX.

  1. 1. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hasanein Al Yassiri; [2023]
    Nyckelord :AI; CX; AI CX; artificiell intelligens; AI-investeringar; kundupplevelse; affärsnytta; verksamhetsnytta;

    Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER

  2. 2. Chatbots: Understanding the Implementation Framework. : A Multiple-case Study

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lindqvist Daniel; Johansson Viktor; [2023]
    Nyckelord :artificial intelligence; ai; business; organization; chatbot; chatbots; machine learning;

    Sammanfattning : Abstract This paper discussed the increasing use of artificial intelligence (AI) in various industries, particularly in the form of chatbots. Chatbots are AI-powered systems that interact with humans in order to support, collect, and deliver information. LÄS MER