Sökning: "Primary mainstream school"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Primary mainstream school.

  1. 1. How to improve customer satisfaction with customer surveys and lean for retail

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nahia Bilbao Gato; [2023-07-18]
    Nyckelord :lean for retail; customer satisfaction;

    Sammanfattning : Introduction: This dissertation project is based on a collaboration between the author and Volvo Trucks Europe. To answer the research question of How to improve customer satisfaction with customer surveys and lean for retail? This study describes a qualitative study of improving customer satisfaction with lean for retail in the Volvo Trucks dealership network, specifically in the Northern European Market. LÄS MER

  2. 2. Social Integration of Students with Special Educational Needs (SEN) : – Exploring the teachers’ accounts of how children with SEN are integrated at a mainstream primary school

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Afnan Hallak; Israa Abdelmoniem Elwidaa Osman; [2023]
    Nyckelord :Primary mainstream school; children with SEN; social integration; social participation; communication challenges for children with SEN.;

    Sammanfattning : Abstract  Even though there have been enormous efforts towards the inclusive practices of young children with special educational needs (SEN) globally. Young children with SEN might still have different experiences related to their integration in mainstream environments depending on each school, municipality, country, and country. LÄS MER

  3. 3. Hur skolmiljön påverkar delaktighet i skolaktiviteter hosbarn och ungdomar med cerebral pares - En litteraturöversikt.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Sara Al-Khaliliy; Johanna Brommesson Hultén; [2022]
    Nyckelord :Cerebral palsy; School environment; School activities; Participation; ​​ Accessibility; Inclusion; Adaption.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Cerebral pares (CP) är en permanent skada som utvecklas innan två års ålder som begränsar barnets funktions- och aktivitetsförmåga. Barn och ungdomar med CP i grund- och gymnasieskolor upplever att skolmiljön inte är anpassad efter deras särskilda behov. LÄS MER

  4. 4. Do the right thing- A paradox theory approach to corporate sustainability strategies

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Maximilian Anstrén; Viktor Espeling; [2021-06-24]
    Nyckelord :Corporate Sustainability; Organisational tensions; Paradox theory; Sustainability strategy; Performing paradoxes; Organising paradoxes; Case study;

    Sammanfattning : Through a never-before-seen momentum, the concept of corporate sustainability has become a considerable part of the corporate world. In the past couple of years, more and more multinational corporations have tried to develop and integrate a sustainability strategy encompassing environmental-, social and economic aspects within their organisations, often with a mainstream, for-profit strategy. LÄS MER

  5. 5. Konsten att bedöma kunskaper hos elever i grundsärskolan : En intervjustudie med lärare som tar emot nya elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Katarina Andersson; Ulrica Brogren; [2020]
    Nyckelord :Special school; intellectual disability; knowledge assessment; special education teachers; Curriculum ideologies; M. S. Schiro; grundsärskolan; intellektuell funktionsnedsättning; övergångar; kunskapsbedömning; speciallärare; undervisnings ideologier; M. S. Schiro;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att beskriva hur lärare i grundsärskolan ser på sitt bedömningsuppdrag isamband med att nya elever tas emot i verksamheten. I grundsärskolan undervisas elever som pågrund av en intellektuell funktionsnedsättning (IF) inte bedöms ha förutsättningar att uppnågrundskolans kunskapskrav. LÄS MER