Sökning: "Procedurell information"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Procedurell information.

  1. 11. Generering av höjdkartor och dess användbarhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Alexander Sällström; [2008]
    Nyckelord :Höjdkarta; heightmap; procedurell generering; terräng; C#; XNA;

    Sammanfattning :   Implementering och analysering av existerande tekniker inom generering av höjdkartor (eng. Heightmap). Försök till att komplettera brister i dessa med en egen teknik. Samt jämföra dessa tekniker med verklig data från områden i USA. LÄS MER

  2. 12. Procedurella Texturer : Skapande av en procedurell textur utifrån en referensbild med hjälp av en genetisk algoritm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Pernilla Akterhall; [2008]
    Nyckelord :Procedurella texturer; Texturer; Genetiska Algoritmer; Datorgrafik;

    Sammanfattning : Då dataspel blir mer grafiskt tilltalande för var år som går innebär detta också att mer utrymme behövs för att få plats med alla bildtexturer. Detta leder till att spel som annars skulle kunnat läggas ut på exempelvis XBOX Live Marketplace är för stora för att få plats där. LÄS MER

  3. 13. Hur sjuksköterskor informerar patienter inför en gastroskopi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Eva Hamnebeck; Ulrika Olofsson; [2008]
    Nyckelord :Gastroskopi; Kommunikation; Patientinformation; Procedurell information; Sensorisk information; Sjuksköterskor;

    Sammanfattning : God kommunikation med patienter, anhöriga och medarbetare är essentiell för sjuksköterskans yrkesutövande. Information och undervisning har två huvudmål; att skapa trygghet och at hjälpa patienten att hantera situationen på bästa sätt, både fysiskt och psykiskt. LÄS MER

  4. 14. Kontextberoende generering av träd för dataspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Stefan Enberg; [2007]
    Nyckelord :L-system; plantmodellering; procedurellt genererat material;

    Sammanfattning : Rapporten undersöker om kontextberoende generering av träd är lämpligt att använda i dataspel. I arbetet presenteras ett system som möjliggör procedurell generering av träd som omgivningen kan påverka. De faktorer som inverkar på trädets grenstruktur är solljus, vind och gravitation. LÄS MER

  5. 15. Trasdocksanimering : En teknik för dynamisk animation i datorspel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Pontus Birgersson; [2007]
    Nyckelord :Animerad Trasdocka; Animerad Ragdoll; Dynamisk animation; Simulerad animation; procedurell animation;

    Sammanfattning : En stor del av spelkänslan ingår i hur saker beter sig och hur karaktärer rör sig. Animering är ett viktigt verktyg för att åstadkomma realistiska rörelser men räcker i många sammanhang inte för att leverera en fulländad känsla av realism. LÄS MER