Sökning: "XNA"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet XNA.

  1. 1. A Case Study of a 3D Space-Shooter Game - ULMO the Star Explorer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Oskar Dahlberg; Hampus Ericsson; Johan Hasselqvist; Anton Josefsson; Henry Ottervad; [2015-06-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This Bachelor’s thesis treats the development of ULMO the Star Explorer, a graphically intensive space-shooter game set in three dimensions, which is developed using the framework Microsoft XNA. The project was carried out as a case study, and the thesis presents and compares different techniques that can be used to solve the problems we identified. LÄS MER

  2. 2. Design and Realization of the Gesture-Interaction System Based on Kinect

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jie Xu; [2014]
    Nyckelord :Kinect; gestures; human-computer interaction; DTW; XNA;

    Sammanfattning : In the past 20 years humans have mostly used a mouse to interact with computers. However, with the rapidly growing use of computers, a need for alternative means of interaction has emerged. With the advent of Kinect, a brand-new way of human- computer interaction has been introduced. LÄS MER

  3. 3. NatureBouncer med XNA och Farseer Physics

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Michael Morawiec; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapportens huvudfokus handlar om ifall det är möjligt att skapa mjuka kroppar med hjälp av många små fasta kroppar. Det kollas även ifall det går att ge ett realistiskt beteende vid kollision med dessa. Biblioteken som har används för att testa detta är Microsoft XNA och fysikmotorn Farseer Physics. LÄS MER

  4. 4. Battle of Life : Spelprojekt till Swedish Game Awards

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Styrbjörn Ekdahl; Robin Jansson; [2013]
    Nyckelord :Battle of Life; Swedish Game Awards; SGA; XNA; Lidgren; Spriter; multiplayer; game project; game; game development; network; flerspelarläge; spelprojekt; spel; spelutveckling; nätverk;

    Sammanfattning : Vi beskriver i denna rapport hur vi, som två studenter vidÖrebro universitet, utvecklade ett nätverksbaserat action-spel för datorer i Windows-miljösomsedanvarmed ochtävladei nordens största spelutvecklar-tävling, Swedish Game Awards. I spelet,som vi döpt till Battle of Life, tar sig spelaren an en farlig och oförlåtande värld och måste slåss mot andra spelareför att överleva. LÄS MER

  5. 5. Rally Sport Racing Game: CodeName Space Racer - An evaluation of techniques used when developing a marketable 3D game

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Maria Lemón; Gustav Örnvall; Daniel Axelsson; Ludvig Gjälby; Joakim Råman; Markus Pettersson; Sebastian Almlöf; [2012-08-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis, various modern game programming and modeling techniques are presented, with a focus on algorithms for graphical effects. A few of those techniques have then been selected and implemented in a graphics-intensive racing game set in an open space environment. The game is developed from the ground up in C# with the XNA 4.0 framework. LÄS MER