Sökning: "Sara Holmberg"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Sara Holmberg.
1. Vad innebär egentligen en likvärdig utbildning i förskolan?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie har i syfte att undersöka fenomenet likvärdig utbildning och vad sex olika aktörer inom förskolans lokala styrningskedja har för uppfattningar om dess innebörd och hur det förverkligas i praktiken samt vilka faktorer som anses viktiga. Alla aktörer i den lokala styrningskedjan har en stor påverkan på förskolan och därmed vill vår studie ta reda på hur dessa samarbetar och hur de arbetar för att uppnå en likvärdig utbildning inom en och samma kommun. LÄS MER
2. Trygga Rum: En studie kring separation, kropp och känsla i könsseparatistiska musiksammanhang
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : The aim of this study was to investigate how participants and organisers of separatist musical contexts experience the environment within these spaces based on norms, emotions and body. The theoretical framework mainly draws on Sara Ahmed’s (2014) theories on body and affect written in The Cultural Politics of Emotion. LÄS MER
3. Bildterapins terapeutiska attribut
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att utforska bildskapandets inneboende potential att påverka psykologiska tillstånd ur bildterapeuters perspektiv. Tidigare forskning pekar på en möjlig terapeutisk effekt i bildterapi. Denna indikation gav upphov till vidare frågor såsom varför och vad som i sådana fall utgör denna terapeutiska effekt. LÄS MER
4. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER
5. Skapa användarcentrerad design med AI-verktyg i konceptfasen : En kvalitativ litteraturstudie om användningen av AI-verktyg för att skapa användbara gränssnitt i konceptfasen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This paper examines the application of artificial intelligence (AI) in the early stages of the design process, with a specific focus on using AI to develop user-centered designs during the concept phase. The paper presents a qualitative literature study that employs cloud-based tools like Notion and Lateral to organize and categorize relevant research articles. LÄS MER