Sökning: "Spel Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Spel Brand.

  1. 1. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  2. 2. Produktlivscykeln på en digital marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elliot Setterberg; Oliver Thor; [2023]
    Nyckelord :Produktlivscykeln; Produktlansering; Produkt cannibalism; After sale services; Brand equity; Ansoff matrisen; Dataspel;

    Sammanfattning : Att ha en framgångsrik produkt som fortsätter att växa på dagens marknad är komplext. På grund av det stora antalet marknadsföringsstrategier som är tillgängliga för företag som verkar på en global marknad. LÄS MER

  3. 3. Effects of in-game advertising on brand awareness in virtual reality game interactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Savvas Papadopoulos; [2020]
    Nyckelord :In-game advertising; Sense of presence; Brand Recognition; Brand Recall; Memory; Virtual reality; ;

    Sammanfattning : Advertisers keep seeking new ways to target a wider audience while game developers are trying to monetize their game. This study investigates how Virtual Reality (VR) interactions influence user's sense of presence and brand awareness; specifically brand recall and brand recognition. LÄS MER

  4. 4. "Med chanser för lite guldregn" : En studie om spelbolags gestaltning av spel om pengar med hjälp av celebriteter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mikaela Söderberg; Ida Lindström; [2019]
    Nyckelord :gambling; commercial; celebrity; gambling companies; spel om pengar; reklam; celebritet; spelbolag;

    Sammanfattning : The purpose with this essay was to study the relationship between gambling companies marketing through a celebrity and the ways gambling is portrayed in commercials. We combined a multimodal analysis with semiotic elements and a group interview in order to explain and get an understanding of gambling companies ways to market their services. LÄS MER

  5. 5. Svenska fotbollsklubbar och dess satsning på e-sporten : En kvalitativ studie om hur svenska fotbollslag på elitnivå anser sig påverka sitt varumärke genom att starta e-sportlag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Edwin Sazesh; Douglas Ekermark; [2018]
    Nyckelord :E-sport; Esports; Brand; Brand Equity; Brand Extension; E-sport; Varumärken; Varumärkeskapital; Varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : In recent years esports has evolved from strictly being a hobby of playing videos games for many to becoming a highly commercialized and professionalized sport. Nowadays, there are more unique viewers of the largest esport competitions than physical sport events like the NBA finals or the Super Bowl. LÄS MER