Sökning: "Uppsats C nivå pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Uppsats C nivå pedagogik.

  1. 1. Studenter inom akademin som har specifika läs- och skrivsvårigheter/dyslexi beskriver upplevelsen av sin läroprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Kristiansen; [2015]
    Nyckelord :Läroprocess; dyslexi; fenomenografi; hinder; möjligheter; student; läs- och skrivsvårigheter dyslexi.;

    Sammanfattning : Abstrakt Kristiansen, A. (2010). Studenter inom akademin som har specifika läs- och skrivsvårigheter/dyslexi beskriver upplevelsen av sin läroprocess. C-uppsats i pedagogik. LÄS MER

  2. 2. Vad upplever elever som meningsfullt i skolan? : en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Ebba Franson; Ellika Berggren; [2009]
    Nyckelord :Salutogent perspektiv; KASAM; meningsfullhet; hälsofrämjande skola; elever;

    Sammanfattning : Abstract    Titel:                  Vad upplever elever som meningsfullt i skolan?                        – en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola   Nivå:              C-uppsats i ämnet pedagogik   Författare:       Ellika Berggren och Ebba Franson   Datum:              2010-01   Handledare:    Inger Ahlgren     Syftet: Elever i grundskolan som upplever skolan som meningsfull har större förutsättningar att uppleva hälsa och välmående i framtiden. För att kunna förstärka meningsfullheten i skolan är det enligt tidigare forskning viktigt att utgå från elevernas perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Portfolio som arbetsredskap i skolan. : En studie kring portfolio och dataprogrammet Portfolio Manager 2.

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Mats Agnarson; [2008]
    Nyckelord :working tool in school computer programme Portfolio Manager 2 digital portfolio administrative tool regarding the school subject woodworks and textile craft was positive; Portfolio digital portfolio Portfolio Manager 2 elevportfolio som arbetsredskap skola pedagogik pedagogiskt lärande redskap elev lärare dator datorn slöjd bild teknik idrott;

    Sammanfattning : Portfoliometodik är idag ett känt begrepp, likaså digital elevportfolio. Båda dessa begrepp, och en av de programvaror som främst är utvecklade för att vara en aktiv digital elevportfolio, har en central roll i den här studien. Portfolio Manager 2, som programmet i fråga heter, är utvecklat i Sverige av svenska pedagoger. LÄS MER

  4. 4. Samspel mellan ord och bild : Sex högstadieelevers reflektioner över sina text- och bildstrategier vid kunskapsredovisning

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora

    Författare :Lena Andersson; [2007]
    Nyckelord :vidgat textbegrepp; individualitet; ord; text; bild; ord och bild i samspel; högstadieelver; fenomenografisk ansats;

    Sammanfattning : Få institutioner är i lika hög grad som skolan föremål för forskning och åsikter. Alla har rätt att säga sitt när det gäller skola och utbildning, vilket medför att forskning emellanåt anammas utan vare sig reflektion eller vidare granskning. Nytt för skolan för tillfället är ett vidgat textbegreppstänkande. LÄS MER

  5. 5. Samverkan : Professionellas åsikter om sina roller i arbetet kring personer med dubbeldiagnos

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Jonas Jonsson; Peter Fornander; [2006]
    Nyckelord :Missbruk; psykisk ohälsa; samverkan; psykiatri; socialtjänst;

    Sammanfattning : ABSTRACT Växjö universitet Institutionen för pedagogik Pedagogik med inriktning mot ungdoms – och missbrukarvård, C- uppsats 10 p Titel Samverkan. Professionellas åsikter om sina roller i arbetet kring personer med dubbeldiagnos. Eng. Titel Co-operation. LÄS MER