Sökning: "Uppsats C nivå pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Uppsats C nivå pedagogik.
1. Studenter inom akademin som har specifika läs- och skrivsvårigheter/dyslexi beskriver upplevelsen av sin läroprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Abstrakt Kristiansen, A. (2010). Studenter inom akademin som har specifika läs- och skrivsvårigheter/dyslexi beskriver upplevelsen av sin läroprocess. C-uppsats i pedagogik. LÄS MER
2. Vad upplever elever som meningsfullt i skolan? : en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Abstract Titel: Vad upplever elever som meningsfullt i skolan? – en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola Nivå: C-uppsats i ämnet pedagogik Författare: Ellika Berggren och Ebba Franson Datum: 2010-01 Handledare: Inger Ahlgren Syftet: Elever i grundskolan som upplever skolan som meningsfull har större förutsättningar att uppleva hälsa och välmående i framtiden. För att kunna förstärka meningsfullheten i skolan är det enligt tidigare forskning viktigt att utgå från elevernas perspektiv. LÄS MER
3. Portfolio som arbetsredskap i skolan. : En studie kring portfolio och dataprogrammet Portfolio Manager 2.
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Portfoliometodik är idag ett känt begrepp, likaså digital elevportfolio. Båda dessa begrepp, och en av de programvaror som främst är utvecklade för att vara en aktiv digital elevportfolio, har en central roll i den här studien. Portfolio Manager 2, som programmet i fråga heter, är utvecklat i Sverige av svenska pedagoger. LÄS MER
4. Samspel mellan ord och bild : Sex högstadieelevers reflektioner över sina text- och bildstrategier vid kunskapsredovisning
Magister-uppsats, Institutionen för humanioraSammanfattning : Få institutioner är i lika hög grad som skolan föremål för forskning och åsikter. Alla har rätt att säga sitt när det gäller skola och utbildning, vilket medför att forskning emellanåt anammas utan vare sig reflektion eller vidare granskning. Nytt för skolan för tillfället är ett vidgat textbegreppstänkande. LÄS MER
5. Samverkan : Professionellas åsikter om sina roller i arbetet kring personer med dubbeldiagnos
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogikSammanfattning : ABSTRACT Växjö universitet Institutionen för pedagogik Pedagogik med inriktning mot ungdoms – och missbrukarvård, C- uppsats 10 p Titel Samverkan. Professionellas åsikter om sina roller i arbetet kring personer med dubbeldiagnos. Eng. Titel Co-operation. LÄS MER