Sökning: "Zahra Ahmadi"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Zahra Ahmadi.

  1. 1. Konstruktioner av social (o)hållbarhet inom samhällsplaneringen : En kritisk granskning av Norrköping kommun

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring

    Författare :Natalie Söderpil Jakauby; Zahra Ahmadi; [2021]
    Nyckelord :Urban planning; Social sustainability; Power relations; Bacchis critical policy analysis; Intersectionality; Samhällsplanering; Social hållbarhet; Makt; Bacchis kritiska policyanalys; Intersektionalitet;

    Sammanfattning : Att uppnå de tre dimensionerna av hållbarhet är ett av samhällsplaneringens övergripande mål, men trots det har den sociala hållbarheten fått minst uppmärksamhet och sociala aspekter åsidosatts. Samtidigt föreligger det maktstrukturer som ett hinder. LÄS MER

  2. 2. Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel : En kvalitativ studie av små detaljhandelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Pettersson; Matilda Sjögren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Frida Pettersson och Matilda Sjögren Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi  Datum: 2020 - juni    Syfte: Studien har undersökt hur små lokala butiker arbetar med marknadsföringsstrategier och hur butikerna påverkas av ökad e-handel. För att besvara studiens syfte har störst fokus varit att undersöka hur e-handel har påverkat detaljhandelsbranschen och vad butikerna använder för strategier för att hävda sig mot e-handel. LÄS MER

  3. 3. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Kund och leverantörsrelationers påverkan på outsourcing vid produktutveckling : En kvalitativ studie inom läkemedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Björn Ratjen; Jonas Krook; [2020]
    Nyckelord :Outsourcing; product development; outsourcing relationships; pharmaceutical industry; Outsourcing; produktutveckling; outsourcingrelationer; läkemedelsindustrin;

    Sammanfattning : Titel: Kund och leverantörsrelationers påverkan på outsourcing vid produktutveckling Författare: Jonas Krook och Björn Ratjen Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 – januari   Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur relationen mellan kund och leverantör påverkar outsourcing av produktutveckling inom läkemedelsindustrin.   Metod: Eftersom vi valt ett syfte där vi vill få en ökad förståelse för relationen mellan kund och leverantör inom outsourcing av produktutveckling, har vi valt en kvalitativ forskningsansats för att på ett bättre vis tolka relationernas påverkan. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringens roll i strävan mot hållbar konsumtion : En kvantitativ studie om konsumenters hållbara köppåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Johansson; Elin Lundin; [2020]
    Nyckelord :Sustainable marketing; sustainable consumption; environmental awareness; purchasing behavior; purchasing decisions; overconsumption; climate change; grocery stores; groceries; Hållbar marknadsföring; hållbar konsumtion; miljömedvetenhet; köpbeteende; köpbeslut; överkonsumtion; klimatförändring; livsmedelsbutiker; dagligvaror;

    Sammanfattning : Title: The role of marketing in the pursuit of sustainable consumption Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Authors: Emelie Johansson, Elin Lundin Supervisor: Zahra Ahmadi and Akmal Hyder Examiner: Agneta Sundström Date: 2020 – 06 Aim: The aim of the study is to examine the extent to which sustainable consumption is perceived and how sustainable marketing influences consumers' purchasing behavior and awareness.   Method: In this study, we have used a quantitative method consisting of a survey. LÄS MER