Sökning: "Rasmus Ramström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Rasmus Ramström.
1. Spillover Effect on Swedish Inflation : How ECBs interest rate changes effect Swedish inflation
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : There is a limited amount of literature regarding spillover effects on inflation. The previous literature is focused on a small number of countries, and on shocks coming from demand and supply. LÄS MER
2. Riksbankens okonventionella penningpolitik : En analys över Riksbankens köp av företags- och statsobligationer under covid19-pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur Riksbankens stora köp av stats- och företagsobligationer hjälpte till att återhämta den svenska ekonomin efter den ekonomiska nedgången år 2020. För att genomföra denna analys nyttjar jag en strukturell vektor autoregressions-modell, samt ett flertal variabler som är väsentliga inom den svenska ekonomin. LÄS MER
3. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 - Juni Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion. Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER
4. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 - Juni Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion. Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER