Sökning: "affärer"

Visar resultat 1 - 5 av 394 uppsatser innehållade ordet affärer.

  1. 1. En e-konsuments kundresa : Fysiska omgivningens påverkan på e-kundresan mätt med hjälp av eye-tracking

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Dejan Zarkovic; [2024]
    Nyckelord :Eye-tracking; Retrospektiv tänka högt; Kundresa; Kundupplevelse; E-handel;

    Sammanfattning : Uppsatsen har undersökt konsumenters kundresa på olika e-handels hemsidor. Syftet har varit att undersöka var i kundresan – före eller under köp – som kundupplevelsernaär som starkast. Både positiv och negativ kundupplevelse undersöks samt hur den fysiskaomgivningen, mer specifikt fysiska butiker, påverkar e-handelsupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Coronapandemins påverkan på val av betalningsmetod vid M&A-affärer En jämförelse av högteknologiska branscher och övriga branscher

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Larsson; Filip Kollarz; Teo Forss; [2023-09-01]
    Nyckelord :Mergers and Acquisitions; M A; Method of payment; High-tech industries; CAR; Covid-19; Information Asymmetry;

    Sammanfattning : The aim of this study is to increase the knowledge regarding mergers and acquisitions (M&A) on the Swedish public market during the Covid-19 pandemic. The study focuses on examining whether the payment methods in M&As differ between high-tech industries and other industries. LÄS MER

  3. 3. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  4. 4. Revisionsbyråers förväntningar på nyutexaminerade studenters etiska kunskaper.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Daniel Astermo; Johanna Holmkvist; [2023]
    Nyckelord :etik; revision; utbildning; Ethical Climate Theory; etikkunskaper; The Big Four.;

    Sammanfattning : Etik är något som påverkar allt vi gör medan affärsetik används för att göra alla affärer mer etiska. Sedan början av 1900-talet har mycket gjorts för att göra revisionen mer etisk för att motverka skandaler och oetiska beteenden. LÄS MER

  5. 5. Safety in Urban Spaces using Urban Planning: a Comparative Study in Bogotá, Colombia

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Sara Sandefeldt; [2023]
    Nyckelord :Urban planning; Bogotá; Colombia; safety; urban design; urban spaces; women; gender; fear Stadsplanering; trygghet; publika rum; kvinnor; kön; rädsla; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Many cities around the world are facing the same challenges when it comes to the ability for women to move around and feel safe in public spaces. For women, using public spaces entails fear of sexual violence and of being attacked, which forces them to always be vigilant and reduces their quality of life. LÄS MER