Sökning: "affärsutveckling verktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden affärsutveckling verktyg.

  1. 1. Förbättring genom utveckling, implementering & integrering av systematiskt strategiarbete : Ett förbättringsprojekt inom den innovationsstödjande organisationenUU Innovation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Alva Eklund; [2022]
    Nyckelord :Development; Innovation; Improvement; Organisation; Potential; Processes; Strategy; Success; Systematic approach; Value creation; Framgång; Förbättringsarbete; Förbättringspotential; Innovation; Organisation; Organisationsutveckling; Processer; Strategiarbete; Systematik; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Denna uppsats presenterar ett kandidatexamensarbete i samarbete Uppsala universitets (UU) innovationsstödjande enhet UU Innovation (UUI), där syftet varit att i ett förbättringsprojekt ta fram ett implementeringsförslag för förbättring av deras strategiarbete. Vid implementering ska förbättringsförslaget hjälpa UUI integrera ett processbaserat systematiskt arbetssätt. LÄS MER

  2. 2. Developing a digital tool for innovating on circular strategies

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Matilda Larson; Alexi Ramskog; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The continuing advancement of technology and increase of consumption globally in recent decades has led to severe environmental problems related to exploitation of natural resources. Circular Economy (CE) is an approach with the possibility for businesses of using material and energy resources more efficiently, keeping products or material in the loop for longer. LÄS MER

  3. 3. Konkurrensfördelar i sponsornätverk : En kvalitativ studie om hur nätverk bidrar till konkurrensfördelar för sponsorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Albin Sundberg; Marielle Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Sponsring; Nätverkande; Affärsutveckling; Konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att öka förståelsen kring hur nätverkande bidrar till sponsorers skapande av konkurrensfördelar. Metod: Genom djupgående intervjuer med företag kopplade till två olika sponsornätverk, ämnar studien öka förståelsen kring hur nätverkande bidrar till sponsorers skapande av konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 4. Skills and competencies for sustainable food systems : case study of young market gardeners in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Lotten Lundgren; [2020]
    Nyckelord :market gardening; sustainability; food system; skills; competencies; lock-in; transition;

    Sammanfattning : Global food systems are locked into a sociotechnical regime where actors are dependent on high external inputs and economies of scale, and systemic innovation is necessary to meet sustainability targets. Recent research into the development of education for fostering sustainability leaders, such as the Horizon 2020-project NextFood, have largely focused on mainstream agriculture, despite the importance of niches in driving systems change. LÄS MER

  5. 5. Bridging Business and Design : A Business Thinking and DesignOps Centralization Approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Petter Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :business design; futurice; business thinking; digital consultancy; designops; client-centricity; design consultant; co-creation workshop; design maturity;

    Sammanfattning : Creating and communicating the business value of design is a complex task. This case study set out to bridge the fields of business and design by investigating how design consultants can communicate the value of design to their clients. LÄS MER