Sökning: "arbeta utifrån trender"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden arbeta utifrån trender.
1. ”Nämen, det kan ju fullkomligt förstöraen relation” : Intervjuer med lärare om brottsförebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : Skolan framhålls ofta som en av de viktigaste samhällsinstitutionerna i arbetet med att före-bygga brottslighet bland barn och ungdomar. Skolan har en central plats i de flesta barn och ungdomars liv eftersom de spenderar mycket tid där. LÄS MER
2. Utformning av strategiska mål med hänsyn till verksamheters funktionalitet och omvärldens påverkan - inom tillverkningsindustrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Vid utformning av strategiska mål behöver företag dels ta hänsyn till målets funktionalitet, dels omvärldens påverkan angående företagets verksamhet. Strategiska mål skall designas utefter företagets processer samt funktion för att vara funktionella. LÄS MER
3. Ruraliseringen och den flexibla bostaden - ett förtätningsförslag i Torna Hällestad
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : I takt med att coronapandemin blev mer påtaglig tvingades vårt samhälle till drastiska förändringar. När vi blev uppmanade att isolera oss ställde vi större krav på bostaden. Den skulle vara mer än bara ett ställe att bo på. LÄS MER
4. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabb spridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen är en bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender har konsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER
5. The Role of A Flexible Brand Identity in A Dynamic Market : A Multiple-Case Study on Swedish Coffee Brands
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Conducting successful business requires a clear and steady brand identity, which is a part of brand management (Aaker, 1996; Kapferer, 1992, de Chernatony, 1999). Sticking to the core values and the traditions of the brand is beneficial. LÄS MER