Sökning: "attityd varumärke"

Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade orden attityd varumärke.

  1. 16. Oatly - på allas läppar, i dubbel bemärkelse : En studie om konsumenters attityd mot livsmedelsföretaget Oatly

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beatrice Dicksson; Caroline Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Brand image; marketing; attitudes; CSR; Varumärke; marknadsföring; attityd; CSR;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur konsumenter uppfattar Oatlys marknadsföring och framförallt deras marknadsföring kring deras CSR-arbete. Studien undersöker även konsumenternas attityd gentemot företagets varumärke. Studiens teoretiska ramverk bygger på teori inom CSR, attityd och varumärke. LÄS MER

  2. 17. Lagom kontroversiellt eller kränkande? : En kvantitativ studie om kontroversiell reklam och konsumenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Andrew Andersson; Kristoffer Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Controversial advertising; Offensive advertising; Brand attitude; Word of mouth; Electronic word of mouth; Kontroversiell reklam; Kränkande reklam; Varumärkesattityd; Word of mouth; Elektronisk word of mouth;

    Sammanfattning : Detta arbete inspirerades av att ha observerat reklamkampanjer som fått väldigt stor spridning till följd av att de uppmärksammats pga. att konsumenter har ogillat eller gillat budskapet i kampanjen vilket gett upphov till diskussioner muntligen eller online. LÄS MER

  3. 18. Handlingar talar starkare än ord : En kvalitativ undersökning om konsumenters attityd och beteende inom Fast Fashion

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Arina Hatami; Sofia Chowdhury; [2019]
    Nyckelord :Fast Fashion; brand; gen-z; brand loyalty; Fast Fashion; varumärke; gen-z; varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse för Gen-Z konsumenters lojalitet i form av hur deras attityder och beteende skiljer sig mot Fast Fashion handel och hur sambandet mellan dem kan se ut. Vidare syftar denna studie att identifiera konsekvenserna av de olika uppfattningarna i form Word of Mouth. LÄS MER

  4. 19. When things don’t go right, go left : Strategier företag kan använda för att skydda sitt varumärke vid kritik i samband med influencersamarbeten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Axling; Ronja Mester; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har förändrat det traditionella medielandskapet samt lett till sociala mediernas framväxt, som numera är en vanligt förekommande marknadsföringskanal för företag. Att företag väljer att marknadsföra sig på sociala medier, är bland annat för att snabbt kunna nå ut till så många konsumenter som möjligt. LÄS MER

  5. 20. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge: Hur attityden gentemot reklambilder kan påverkas av choklad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Isabel Holm Sonesson; Emelie Andersson; [2019]
    Nyckelord :marknadsföring; belöningar; kundomdömen; attityder; choklad; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inom marknadsföring är det en ständig kamp att framställa varumärken som det bästa där det är vanligt att locka med diverse gåvor och belöningar för att försöka få lojala kunder. Syftet med studien var att undersöka om en belöning (choklad) kunde påverka studenters attityd gentemot designen på olika reklambilder. LÄS MER