Sökning: "attityd varumärke"
Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade orden attityd varumärke.
6. En studie om fansens syn och påverkan av fotbollsprofilers kommunikation via Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Social media is a topic that is discussed extensively and is today a platform used by a number of companies and organizations to enable individuals to communicate and create stronger relationships with their various stakeholders. Instagram, which is a social image and videoplatform, has become an easy way to market your company, organization or oneself. LÄS MER
7. Bakom cancelkulturen: En kvantitativ studie om intentionen att delta i cancelkultur från ett kommunikativt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad som ligger bakom en individs intention att delta i den form av digital aktivism som kommit att kallas för cancelkultur. Vidare undersöks hur teorier om personlig varumärkeskommunikation kan bidra till att förklara denna intention. LÄS MER
8. Är KRAV ett krav närkonsumenter väljer livsmedel? : En kvantitativ studie om konsumentersköpintention till KRAV-märkta livsmedel
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Intresset för miljöfrågor, grön marknadsföring och gröna märkningar på livsmedel har ökat de senaste åren. Under året 2020 ökade den totala försäljningen av livsmedel i Sverige, men ekologiska livsmedel och KRAV-märkta livsmedel minskade i försäljning, trots den ökade efterfrågan på hållbara produkter generellt. LÄS MER
9. Kan företagsaktivism övertyga konsumenten? : En studie om hur företags sociopolitiska ställningstaganden påverkar konsumenternas attityd mot företagets varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Metod: En kvalitativ metod med en induktiv ansats har tillämpats för denna studie. Empirin har samlats in genom fokusgruppsintervjuer, utförda vid fyra tillfällen med sammanlagt 15 deltagare. LÄS MER
10. Varumärken på den digitala vårdmarknaden : En kvantitativ studie om hur de digitala vårdgivarnas varumärken i Sverige uppfattas av konsumenterna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital healthcare is a relatively new market which brings along some challenges. The transfer from a traditional physical healthcare with its natural trustworthiness and reliability for the consumers to a digital space is a major challenge. LÄS MER