Sökning: "csr viktigt"

Visar resultat 1 - 5 av 194 uppsatser innehållade orden csr viktigt.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning och intressenters involvering : En kvalitativ studie om hur företag involverar sina intressenter i sin hållbarhetsredovisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jovana Blagojevic; Emilia Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; stakeholders; inclusion; purpose; CSR; GRI; stakeholder theory and legitimacy theory; Hållbarhetsrapportering; intressenter; involvering; syfte; CSR; GRI; intressentteori och legitimitetsteori;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna rapport är att öka förståelsen hur företag inom olika branscher i Dalarnas län involverar intressenter i sin hållbarhetsredovisning. Ytterligare är syftet att förstå vilka riktlinjer och standarder som följs. Metod: Uppsatsen tillämpar en kvalitativ metod med en induktiv ansats och deduktiva inslag. LÄS MER

  2. 2. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Gullbo; Jacob Person; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Brand identity; Consumer; Corporate Social Responsibility; Varumärkesidentitet; Konsument;

    Sammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Wasling; Johanna Larsson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; sustainability; sustainability communication; consumer engagement; sustainability marketing; CSR; fast fashion; Instagram; hållbarhet; hållbarhetskommunikation; konsumentengagemang; hållbar marknadsföring; CSR; fast fashion;

    Sammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER

  4. 4. “Jag tror det är viktigt att man inte sminkar grisen” : En kvalitativ studie om kommunikatörers syn påoch hantering av CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emilia Ekberg; Lisa Sivander; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; communication; CSR communication; communicators; transparency; stakeholder; paradox;

    Sammanfattning : Introduction: Corporate Social Responsibility, CSR, is seen as an important part of an organization, where communication functions as creating relationships between the organization and social actors. CSR is about the company's social responsibility for how they affect society from an economic, environmental, and social perspective. LÄS MER

  5. 5. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Beatrice Abrahamsson; Matilda Bodén; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Brand image; Attitude; Brand attitude; Purchase intention; CSR; CSR-kommunikation; Varumärkesimage; Attityd; Varumärkesattityd; Köpintention;

    Sammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER