Sökning: "den vilda naturen"

Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden den vilda naturen.

  1. 16. Berättelser från skogsbrynet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Klara Espmark; [2018-08-16]
    Nyckelord :Textilkonst; textilkonst; konsthantverk; broderi; stygn; skog; berättelser;

    Sammanfattning : Berättelser från skogsbrynet har sin utgångspunkt i den berättartradition som finns i min släkt och i hur denna tradition är förankrad i skogen, samt i mina egna erfarenheter av att befinna mig det sammanhang som den skapar. Jag bär på ett arv av berättelser. LÄS MER

  2. 17. Tallskogens skolan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Anna Elinder; [2018]
    Nyckelord :Pine; nature; Tallskog; skola; natur;

    Sammanfattning : Kandidatprojekt i Arkitektur 15 hp. Skolan är placerad på en plats kallad Mälarängen söder om Stockholm. Tomten ligger mellan områdena Mälarängen, Bredäng och Fruängen och har ett stort naturområde aldelles utanför tomten. LÄS MER

  3. 18. NATURFORM I RÖRELSE : Skolan i Mälarhöjden

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Benjamin Tolis; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : NATURFORM I RÖRELSE – Skolan i Mälarhöjden   Naturform i Rörelse uppstod av en klump lera.    Det hela började med studiebesök på skolor och diverse litteratur i ämnet (bl a annat De Jong och Bjurströms fallstudie, Skolmiljö och välbefinnande – utformning och upplevelse) samt tankar om min egen skolgång. LÄS MER

  4. 19. Gårdsgatan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Antonia Heidenborg; [2018]
    Nyckelord :Gårdsgatan; förskola; lågstadieskola; Solvalla; skola; gradient;

    Sammanfattning : Syftet med projektet har varit att utforma skolbyggnaderna med den tillhörande gården så att förutsättningarna för ett framgångsrikt lärande maximeras. Detta tar sig bl.a. uttryck i sambandet mellan rummen. LÄS MER

  5. 20. Här eller där, spelar det någon roll? : En intervjustudie om pedagogers syn på undervisning om miljö-och naturvårdsfrågor på två svenska förskolor i Thailand.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lina Andersson; Sandra Erhardsson; [2017]
    Nyckelord :Förskola; undervisning; miljö- och naturvårdsfrågor; pedagog;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka svenska pedagogers syn på undervisning i miljö- och naturvårdsfrågor på två svenska förskolor i Thailand.I den del som behandlar bakgrund och tidigare forskning, tas först det uppdrag som förskollärare är ålagda gentemot miljö- och naturvårdsfrågor i förskolans läroplan (Lpfö 98 rev. LÄS MER