Sökning: "design bok"
Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden design bok.
1. Onboarding New Users for Initial Creation of Photo Book in Mobile Application
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Photography holds great significance by capturing memories and sharing stories. Today, the average user has around 2,000 photos on their smartphone, many of which go unnoticed. Once Upon is a mobile application launched in 2017, where users can create photo books to collect their memories in a physical book. LÄS MER
2. Det låter som att någon trillar ner för trappan : En studie om polyrytmik ur ett designteoretiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Denna studie undersöker olika semiotiska resurser, teckensystem och tecken på lärande som visat sig i mitt övande på polyrytmik med stöd av det designteoretiska perspektivet. Övningen har haft sin utgångspunkt i två olika metodböcker; Applying Karnatic Rhythmical Techniques to Western Music av Rafael Reina (2015) och The Reference Rhythm Method av Mulle Holmqvist (2010). LÄS MER
3. LEVEL DESIGNS FÖRMÅGA ATT FÖRMEDLA STÄMNING : Storlek och upplevd stämning i Bloodborne
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Om storleken på utrymmen i spels levlar påverkar stämningen har diskuterats av leveldesignförfattare, bland andra Totten (2019) som nämner i sin bok, An Architectural Approach to Level Design, att olika storlekar på utrymmen i spel främjar olika känslor. Denna bakgrund för studien har sedan applicerats på den data som samlats in för att svara på problemformuleringen Hur påverkas upplevd stämning av områdets storlek i Bloodbornes Forbidden Woods och Upper Cathedral Ward? Datan består av storleksmätningar av utrymmen i två av spelets områden samt kommentarer från internet. LÄS MER
4. Hunden som stöd vid lästräning : En interventionsstudie i årskurs 2 och 3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om läsning med stöd av en hund påverkade avkodningsförmågan och motivation till läsning hos elever som hade svårigheter med att automatisera sin läsning. Under sex veckor, fyra dagar i veckan, lästränade sex elever intensivt genom att läsa läslistor samt läsa högt ur en bok. LÄS MER
5. Board Games Beyond Sight : Inclusive Board Game Design with Focus on Visual Impairment
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report presents a master's degree project in Industrial Design Engineering at KTH Royal Institute of Technology in collaboration with ION Game Design. The purpose was to enhance the social inclusion of visually impaired individuals through board games by supporting and inspiring board game designers to bridge the gap between the visually impaired and sighted players by means of creating a more inclusive gaming experience for everyone. LÄS MER