Sökning: "destinations marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden destinations marknadsföring.

  1. 1. Chasing the Night: Understanding the Value of Enthusiasts in Dark Sky Tourism : An exploratory study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Stephanie Lindén; Arvid Talp; [2024]
    Nyckelord :Dark Sky Tourism; Experience value; Perceived Value; Night Sky; Tourism; Value;

    Sammanfattning : In the academic field of tourism, a relatively new type of tourism called Dark Sky Tourism is emerging. In this touristic field, there is a lack of studies focused on the individual tourist perspective. Therefore, this paper explores the perceived values of Dark Sky Tourism (DST). LÄS MER

  2. 2. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  3. 3. Small and Medium-Sized Tourism Enterprises’ Response to COVID-19 : An Outlook of Business Resilience in Bali, Indonesia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Marcus Nilsson; Gustaf Ljunggren; Tobias Stein; [2023]
    Nyckelord :tourism; business resilience; SMEs; Bali; organizational adaptation;

    Sammanfattning : A majority of the businesses operating in the tourism industry are small and medium-sized enterprises (SMEs). This is especially true in small island destinations, where many SMEs often depend financially on tourism. This paper investigates what characteristics tourism SMEs that survived the COVID-19 pandemic in Bali have. LÄS MER

  4. 4. Don’t let the consequences of your transportation choice fly right over your head : The Effects of Socioeconomic Variables on Sustainable Transportation in Tourism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Chloe Gartside; Mira Helfenritter; [2023]
    Nyckelord :Transportation; Socioeconomic variables; Travel behavior; Sustainable transportation; Consumption behavior;

    Sammanfattning : Fostering environmentally friendly transport solutions for tourists lies at the core of the strategiesaimed at implementing sustainable tourism transportation. In this sense, this study aims toidentify the determinants of green mobility choices taken by young adults and adults to travel toand from their holiday destinations. LÄS MER

  5. 5. Adaptability and Tourism : Changes In Tourism Consumption From Swedish Multi-Person Households

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kevin Aoun; [2023]
    Nyckelord :Inflation; Tourism; Sweden; Family Tourism; Adaptability; Psychology; Global Crises; European Energy Crisis;

    Sammanfattning : This research project investigates the adaptability of travel consumption in Sweden to global crises, with a focus on families. Tourism is a major contributor to the global economy, but it is also highly sensitive to global crises such as natural disasters, political instability, economic recessions, and health pandemics. LÄS MER