Sökning: "direktmarknadsföring handel"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden direktmarknadsföring handel.

  1. 1. Disruption of the current utility business by utilizing EV charging infrastructure to unlock grid flexibility : Possibilities for Blockchain technology

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Olga Jensen; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den europeiska energisektorn genomgår numera en viktig övergång från en centraliserad elkraftförsörjning till distribuerad elproduktion från förnybara källor. Dessutom leder utfasningen av fossila bränslen till en ökning av antalet elfordon (här EV). LÄS MER

  2. 2. Direktmarknadsföring via sociala medier : Sambandet mellan relation och personlig integritet

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Felicia Larsson; Erika Andersson; [2018]
    Nyckelord :Social media; personal integrity; direct marketing; relationship marketing; Sociala medier; personlig integritet; direktmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund:För företag är sociala medier en stor marknadsföringsplats som blir allt viktigare. Samtidigt som detta, utifrån ett företagsperspektiv upplevs som en effektiv marknadsföringskanal, så är det inte säkert att konsumenter ser det på detta viset då detta kan inkräkta på deras personliga integritet. LÄS MER

  3. 3. Förbättringsmöjligheter av e-handel med hjälp av direktmarknadsföringsstrategier : baserat på webbplatsens utformning och konsumenters köpprocess.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Carin Karlander; Anna-Maria Posse; [2007]
    Nyckelord :e-handel; databas; webbplats; segmentering; köpprocess; direktmarknadsföring; konsumentbeteende; individanpassning; mätbarhet;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har användandet av Internet ökat och är nu bland de mest populära formerna av kommunikation. Det har också blivit en allt mer använd metod för att köpa och sälja produkter och tjänster. LÄS MER

  4. 4. Integritet och etnicitet : En undersökning om olika etniska gruppers syn på personlig integritet i samband med direktmarknadsföring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Janne Malviluoto; Ivana Mišic; [2007]
    Nyckelord :kultur; etnicitet; relationsmarknadsföring; kroater; syrianer; iranier; personlig integritet; direktmarknadsföring; svenskar;

    Sammanfattning : Sverige har kommit att förändras i takt med att inflyttningen av folk av annan etnicitet och kulturer har ökat på senare decennier. Sverige har nuförtiden en kulturell och etnisk mångfald som är ett resultat avkrissituationer i omvärlden och där Sverige har kommit att bli ett nytt hem för många. LÄS MER

  5. 5. Direktmarknadsföring : En fallstudie av företaget Lessmore

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Jenny Ekdahl; Jon Sjögren; Malin Stenkilsson; [2006]
    Nyckelord :Kommunikationsgap; Direktmarknadsföring; E-handel; Kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : I Direktmarknadsföring – en fallstudie av företaget Lessmore vill författarna belysa företags problem att få sin marknadsföring att synas och höras i den stora mängden information som strömmar runt oss. Till uppsatsen har en hypotes satts upp; ”Det är ingen eller en marginell skillnad, i avseende agerande eller reaktion, mellan de olika kommunikationssätten förutom kostnad. LÄS MER