Sökning: "Jenny Ekdahl"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jenny Ekdahl.
1. Barns psykiska hälsa i förskolan. En kvalitativ studie med fenomenografisk ansats om hur några förskollärare uppfattar sina kunskaper, pedagogiska verktyg och medvetna förhållningssätt i sitt arbete
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Rapporter visar att det skett en ökning av antalet inskrivna barn i förskolans utbildning under de senaste åren, samtidigt som forskning visar på en ökad psykisk ohälsa i samhället, framförallt ångestsyndrom och depression är det som utmärker sig. I rapporten från Skolverket (2019) be skrivs det att det finns ett utvecklingsområde i skolor och förskolor med en tydligare koppling i undervisningen av det hälsofrämjande och förebyggande arbetet. LÄS MER
2. Dear Disaster
Master-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : In the project a metaphor is used depicturing interpretations of a recovery process of overcoming fear and regaining trust in nature after a natural disaster. This is done in order to describe the investigation of a love - hate relationship towards design. LÄS MER
3. Förstå kundens bruksvärde
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Abstract “Understand the customers value in use – A multiple case study of three industrial companies” or ”Förstå kundens bruksvärde – En multipel fallstudie av tre industriella företag” brings out the problem that it is easy to assume, what the value is for the customer. The questions asked for this thesis are: • How does the companies in focus, gather information about what effects the customers value in use? • How do the companies use this information in their business? The purpose is to examine how some industrial companies gather information about the customer’s value in use, on the bases from the five activities from Porter and how they can use this information. LÄS MER
4. Direktmarknadsföring : En fallstudie av företaget Lessmore
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : I Direktmarknadsföring – en fallstudie av företaget Lessmore vill författarna belysa företags problem att få sin marknadsföring att synas och höras i den stora mängden information som strömmar runt oss. Till uppsatsen har en hypotes satts upp; ”Det är ingen eller en marginell skillnad, i avseende agerande eller reaktion, mellan de olika kommunikationssätten förutom kostnad. LÄS MER