Sökning: "enkätundersökning spel"
Visar resultat 6 - 10 av 81 uppsatser innehållade orden enkätundersökning spel.
6. Vad spelar det för roll? : En studie om spel som redskap i ämnet Moderna språk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med detta arbetes undersökning är att fördjupa kunskapen om hur, när och varförspel används i (modern) språkundervisning samt hur spel påverkar elevernas lärande. Istudien analyserades och diskuterades befintliga hypoteser kring spel som inlärningsredskapi jämförelse med insamlat data av en digital enkätundersökning av 24 språklärare och derasattityder till spelets användning under deras lektioner. LÄS MER
7. Elevmotivation ur musiklärarperspektiv : En enkätstudie av musiklärares uppfattningar om elevers motivation och användning av digitala verktyg i musikämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Det primära syftet med denna studie var att bidra till kunskap om elevers motivation, mer specifikt musiklärares uppfattningar om huruvida elever drivs av inneboende motivation, yttre motivation eller båda. Andra mer specifika områden undersöktes också, bland annat hur digitala verktyg kan användas för att inspirera och motivera elever i musikämnet. LÄS MER
8. Culture and the Social Elements of Playing Exergames : an Exploratory Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Involving whole-body movements into the way games are played can provide various experiences for players, especially when the gameplay requires social interactions together with other players. In addition, a person’s cultural background influences the way they look at themselves in relation to others and how they communicate. LÄS MER
9. Dynamisk svårighetgradsanpassning i 2D-spel : Utvärdering av spelare vid spelande med dynamisk svårighetgradsanpassning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I många spel kan spelare snabbt bli uttråkade om spelet är för lätt, eller frustrerade om det är för svårt. Dynamisk Svårighetgradsanpassning (DDA) kan användas för att dynamiskt anpassa svårighetsgraden i spelet så att den bättre matchar den individuella spelarens prestationsförmåga. LÄS MER
10. Datorspelsmusik och dess känslomässiga interaktionmed spelaren : En undersökning kring de känslor och associationer somlyssnaren upplever av bakgrundsmusiken från tre olikaspelgenrer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats kommer att undersöka vad för slags känslor och associationer lyssnarenfår av bakgrundsmusik från spelgenrerna survival-horror, RPG-spel och äventyrsspel.Genom att undersöka två grupper med olika erfarenheter kring musik och spel har detvå grupperna genomfört en enkätundersökning där de lyssnar på olika musikstyckenutan kännedom om vad för spel musikstyckena kommer från. LÄS MER