Sökning: "enkätundersökning spel"

Visar resultat 6 - 10 av 81 uppsatser innehållade orden enkätundersökning spel.

  1. 6. Vad spelar det för roll? : En studie om spel som redskap i ämnet Moderna språk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Madeleine Aderhold; [2022]
    Nyckelord :Spel; kommunikativ förmåga; lärandeteori; enkät; undervisning; språk; tyska; moderna språk; ungdomar; redskap; sociokulturell;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbetes undersökning är att fördjupa kunskapen om hur, när och varförspel används i (modern) språkundervisning samt hur spel påverkar elevernas lärande. Istudien analyserades och diskuterades befintliga hypoteser kring spel som inlärningsredskapi jämförelse med insamlat data av en digital enkätundersökning av 24 språklärare och derasattityder till spelets användning under deras lektioner. LÄS MER

  2. 7. Elevmotivation ur musiklärarperspektiv : En enkätstudie av musiklärares uppfattningar om elevers motivation och användning av digitala verktyg i musikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Thomas Kelly; [2022]
    Nyckelord :musiklärare; enkät; digitala verktyg; elevmotivation;

    Sammanfattning : Det primära syftet med denna studie var att bidra till kunskap om elevers motivation, mer specifikt musiklärares uppfattningar om huruvida elever drivs av inneboende motivation, yttre motivation eller båda. Andra mer specifika områden undersöktes också, bland annat hur digitala verktyg kan användas för att inspirera och motivera elever i musikämnet. LÄS MER

  3. 8. Culture and the Social Elements of Playing Exergames : an Exploratory Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lovisa Carlberg; [2021]
    Nyckelord :Social interaction; multiplayer; exertion games; individualism; collectivism; game patterns;

    Sammanfattning : Involving whole-body movements into the way games are played can provide various experiences for players, especially when the gameplay requires social interactions together with other players. In addition, a person’s cultural background influences the way they look at themselves in relation to others and how they communicate. LÄS MER

  4. 9. Dynamisk svårighetgradsanpassning i 2D-spel : Utvärdering av spelare vid spelande med dynamisk svårighetgradsanpassning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Rasmus Möller; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I många spel kan spelare snabbt bli uttråkade om spelet är för lätt, eller frustrerade om det är för svårt. Dynamisk Svårighetgradsanpassning (DDA) kan användas för att dynamiskt anpassa svårighetsgraden i spelet så att den bättre matchar den individuella spelarens prestationsförmåga. LÄS MER

  5. 10. Datorspelsmusik och dess känslomässiga interaktionmed spelaren : En undersökning kring de känslor och associationer somlyssnaren upplever av bakgrundsmusiken från tre olikaspelgenrer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Daniel Hansen; [2021]
    Nyckelord :känslor; musik; immersion; datorspel; miljö; associationer .;

    Sammanfattning : Denna uppsats kommer att undersöka vad för slags känslor och associationer lyssnarenfår av bakgrundsmusik från spelgenrerna survival-horror, RPG-spel och äventyrsspel.Genom att undersöka två grupper med olika erfarenheter kring musik och spel har detvå grupperna genomfört en enkätundersökning där de lyssnar på olika musikstyckenutan kännedom om vad för spel musikstyckena kommer från. LÄS MER