Sökning: "enkätundersökning spel"
Visar resultat 11 - 15 av 81 uppsatser innehållade orden enkätundersökning spel.
11. Motiverande element i seriösa kontext : En fallstudie för att utvärdera effekten av gamification
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : I skapandet av en applikation är det viktigt att användarbasen ser ett värde i applikationen och upplever att det finns en motivation till att använda den. En vanlig strategi till att öka motivation är gamification. LÄS MER
12. Posture Positive : konceptdriven designforskning som undersöker spel som en möjlig lösning för ungdomars hållningsproblem
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Med en ökad användning av digitala enheter i samhället ser vi också att fler drabbas av hållningsrelaterade hälsobekymmer. Ungdomar är särskilt drabbade även om de i många fall är omedvetna om det, men knappt ingen forskning fokuserar på den här målgruppen och deras behov. LÄS MER
13. "Allt sånt där är ju språk, egentligen" : Digitala verktyg i förskolans språkutvecklande undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DidaktikSammanfattning : Samhället vi lever i är i ständig förändring och utveckling. Digitala verktyg som smartphones, surfplattor och applikationer som exempelvis spel, är en stor del av barns vardag. LÄS MER
14. Lärares intentioner med spel som metod i matematikundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Studien har som syfte att beskriva de faktorer som påverkar lärares intentioner när de väljer spel som undervisningsmetod i matematikundervisningen. Dels de mål som lärare har med spel som undervisningsmetod som påverkar intentionen, men även förutsättningarna som finns för att kunna välja spel som undervisningsmetod. LÄS MER
15. Digitala spel som vägar till konceptuell matematikförståelse genom situerat lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Understött av tidigare forskning och teoretiska perspektiv antas väl valda digitala spel, genom didaktiskt genomtänkta undervisningsformer, kunna utgöra ett särskilt gynnsamt alternativ till traditionell matematikundervisning i den svenska grundskolans tidigare årskurser. Detta i egenskap av att tillåta konceptuellt främjande aktiviteter genom inre motivation och att kunna föranleda situerat lärande i virtuella lärandemiljöer. LÄS MER