Sökning: "enkätundersökning spel"
Visar resultat 16 - 20 av 81 uppsatser innehållade orden enkätundersökning spel.
16. Spel och aggressivitet : En jämförande kvantitativ enkätundersökning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Studien ämnade att undersöka om det fanns en skillnade avseende aggressivitet hos personer som spelade det våldsamma skjutspelet Counter Strike: Global Offensive och personer som spelade det icke-våldsamma fotbollspelet FIFA17. Självskattad aggressivitet mättes genom att använda Buss-Perry Aggression Questionnaire. LÄS MER
17. #Ständigtuppkopplad : Hur påverkar de sociala medierna unga barns hälsa ochmående?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Detta arbete har som syftet att ta reda på hur barn i åldrarna 7-11 år använder sig av de sociala medierna, i hur stor utsträckning och vad de har för erfarenheter av detta. Förutom det vill jag ta reda på hur de sociala medierna påverkar elevernas hälsa och mående i åldrarna som jag har valt att fokusera på. LÄS MER
18. Kartläggning av risker med Pokémon GO
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Pokémon GO is a popular but relatively new mobile game that came out in the summer of 2016. The idea of the game is to get the players to get outside and get about. It can be seen as positive with fresh air and exercise, but research shows that pedestrians using mobiles in traffic, for example, have a more risky behavior. LÄS MER
19. Undersökning om fotbollsutövande gymnasieelevers uppfattningar av skaderisk på konstgräs respektive naturgräs : En kvantitativ enkätundersökning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka fotbollsutövande gymnasieelevers uppfattningar av skaderisk på konstgräs respektive naturgräs. Metod En kvantitativ enkätundersökning med 46 stycken (st) deltagande gymnasieelever som läser lokal (LIU) eller nationell (NIU) godkänd idrottsutbildning inom fotboll. LÄS MER
20. Exergames - inte bara ett tv-spel. En kvantitativ studie gällande användningen av exergames i Idrott och hälsa undervisningen i svenska skolor.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen i samhället påverkar skolan och skolans undervisning. Följder av den ökade digitaliseringen kan ses genom att Skolverket släpper en reviderad kursplan som börjar gälla 1 juli 2018 där det nu kommer ställas högre krav på lärares digitala kompetens i alla ämnen, inklusive Idrott och hälsa. LÄS MER