Sökning: "external image analysis"
Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade orden external image analysis.
1. An evaluation study of 3D imaging technology as a tool to estimate body weight and growth in dairy heifers
Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : The aim of this thesis was to evaluate the use of a 3D camera as a tool to estimate body weight and growth in dairy heifers. Data collection lasted from October 2022 to January 2023 and was performed at the Swedish Livestock Research Centre in Uppsala, Sweden. LÄS MER
2. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER
3. Behöver verkligen barn titta på porr? : Skolsköterskors uppfattningar om det hälsofrämjande arbetet kring elevers bruk av pornografi
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Alla barn och ungdomar har rätt till en god sexuell hälsa och utveckling. Med pornografins ökade tillgänglighet finns risker för deras fysiska och psykiska hälsa. LÄS MER
4. Song Popularity Prediction with Deep Learning : Investigating predictive power of low level audio features
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Today streaming services are the most popular way to consume music, and with this the field of Music Information Retrieval (MIR) has exploded. Tangy market is a music investment platform and they want to use MIR techniques to estimate the value of not yet released songs. LÄS MER
5. Certifierat fiske som lösning på komplexa problem : En kvalitativ studie om hur MSC konstruerar sin hållbarhetskommunikation.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie där syftet var att bidra med kunskap kring hur icke-vinstdrivande organisationer konstruerar hållbarhetskommunikation, detta genom att undersöka hur Marine Stewardship Council [MSC] konstruerar sin hållbarhetskommunikation utifrån hållbarhetsdimensionerna: ekonomisk-, social- och ekologisk hållbarhet. Detta genom en riktad kvalitativ innehållsanalys av MSC:s externa kommunikation från deras hemsida och instagramkonto. LÄS MER