Sökning: "företag framgång faktorer"
Visar resultat 1 - 5 av 194 uppsatser innehållade orden företag framgång faktorer.
1. Earnings management inom”Big-six”-lagen. : Förekommer det earnings management bland ”Big-six”-lagen, hara nvändandet ökat efter införandet av FFP-regelverket och vilka faktorer påverkar användandet av earnings management?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fotbollsklubbar bedriver inte sin verksamhet som vanliga företag. Fotbollsklubbar strävarnämligen inte efter att generera stora vinster ekonomiskt. Vinsterna ska i stället ske påfotbollsplanen, eftersom fotbollsklubbar strävar efter sportslig framgång. LÄS MER
2. Comparative Analysis of Factors Contributing to Solar Energy Business Success and Failure in the United States and the European Union : European Market Study and Possible Opportunities for solar Energy as a Service in Europe
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report shows a comprehensive analysis of the comparison of the energy-as-a-service market in Europe and the United States. The objective of this project was to evaluate the profitability and feasibility of implementing a successful energy-as-a-service business model in Europe. LÄS MER
3. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. LÄS MER
4. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
5. Lärande från företagssammanslagningar En undersökning om nyckelfaktorer för framgång
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Företagssammanslagningar kan vara en avgörande strategi för företag att växa och nå nya höjder av framgång. Men att genomföra en sammanslagning är en invecklad process som kräver noggrann planering för att lyckas. Vår undersökning syftade till att hitta nyckelfaktorerna som kan leda till en lyckad sammanslagning. LÄS MER